Warsztaty efektywnego uczenia się 440-SS1-1WEU1
Profil studiów: ogólnoakademicki;
Forma studiów: stacjonarne;
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł 2 (Rozwój praktycznych umiejętności);
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, nauki socjologiczne;
Rok studiów I, semestr studiów I;
Wymagania wstępne: brak;
Liczba godzin: laboratoria 30 godz.;
Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna, dyskusja, zadania praktyczne, praca w małych grupach, konsultacje
Punkty ECTS: 3;
Bilans nakładu pracy: 80 godzin (udział w zajęciach 30 godzin, konsultacje 7 godz., zadania indywidualne i grupowe 40 godz.)
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt. ECTS; nakład pracy związany z zajęciami nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 40 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_UO2 potrafi przygotować prezentację multimedialną
KP6_UU1 potrafi wyszukiwać i właściwie dobierać źródła naukowe (w tym źródła internetowe)
KP6_KO1 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych, w tym umiejętności komunikacyjnych
KP6_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role
KP6_KO3 ma świadomość konieczności planowania w czasie wykonywania poszczególnych zadań
KP6_KO4 wykazuje aktywną postawę wobec możliwości uzupełniana swojej wiedzy w zakresie podstawowych umiejętności akademickich, organizacji nauki i technik pamięciowych
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę (skala ocen 2-5)
Warunki zaliczenia: obecność i aktywność na na zajęciach, realizacja zadań praktycznych związanych z warsztatami (projekt grupowy, zadania praktyczne
indywidualne i zespołowe)
Każdy student ma prawo do dwóch nieobecności bez wpływu na ocenę końcową. Pozostałe nieobecności należy zaliczyć w terminie trzech tygodni, po wcześniejszym uzgodnieniu formy zaliczenia. Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z wykonania zadań domowych. Nieobecność na ponad połowie zajęć skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu.
Literatura
Allen D., (2016), Gettings Things Done czyli sztuka bezstresowej efektywności, Gliwice, HELION.
Amen D. G., (2013), Wspieraj się swój mózg-odmładzaj się. Sekrety młodego wyglądu, samopoczucia i sposobu myślenia na każdy dzień, Poznań, REBIS.
Becker H. S. (2013), Warsztat pisarski badacza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Brian T. (2017), Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania, Warszawa, Wamex.
Brown P. C., Roedier H. L., McDaniel M. A. (2016), Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się, Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Buzan T. (2003), Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe, Łódź.
Buzan T., Buzan B. (2003), Mapy Twoich myśli, Łódź.
Convey R. S.( 2019) 7 nawyków skutecznego działania, Poznań, REBIS.
Kowalkowska B.(2020) Odzyskać czas, Warszawa, 2020.
Minge N i K. (2017), Jak uczyć się szybciej i skuteczniej, Warszawa, Samo Sedno.
Schawartz D. L., Tsang J. M., Blair K. P. (2017), Jak się uczymy. 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, Warszawa: PWN.
Szmidt K. J. (2013), Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Vanderkam L. (2016), Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem, Gliwice, HELION.
Zenderowski R., (2009) Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa: CeDeWu.pl.
Zimbaro P.G. (2020), Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: