Warsztaty komunikacji i autoprezentacji 440-SS1-1WKA1
Przedmiot dotyczy komunikacji, jej rodzajów i stylów, a także autoprezentacji, rozumianej jako sposoby, w jakie jednostka poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne świadomie lub nieświadomie komunikuje otoczeniu/innym osobom, kim jest, albo za kogo chciałaby być uważana. Na zajęciach kładziony jest nacisk na umiejętności strategicznej/taktycznej autoprezentacji, pozwalające zarządzać własnym wizerunkiem. Podczas trwania semestru studenci przygotowują projekty (case studies) zgodnie z otrzymanymi wytycznymi. Zaliczenie projektów stanowi następnie podstawę uzyskania oceny końcowej z przedmiotu.
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Kod przedmiotu 440-SS1-1WKA1
Język przedmiotu język polski
Rodzaj przedmiotu obowiązkowy
Rok studiów /semestr I rok sem 1
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 15
Metody dydaktyczne: warsztaty, dyskusja , analiza materiałow audio-video; konsultacje
Punkty ECTS: 2 punkty ECTS
Bilans nakładu pracy studenta: 52 godziny (udział w zajęciach 15 godzin, konsultacje 5 godz., zaliczenie: 0,8 godz.; przygotowanie studenta do zajęć i zaliczenia: 31,2 godz.)
W cyklu 2022:
Przedmiot dotyczy komunikacji, jej rodzajów i stylów, a także autoprezentacji, rozumianej jako sposoby, w jakie jednostka poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne świadomie lub nieświadomie komunikuje otoczeniu/innym osobom, kim jest, albo za kogo chciałaby być uważana. Na zajęciach kładziony jest nacisk na praktyczne umiejętności komunikacyjne, autoprezentację w komunikacji interpersonalnej i wirtualnej. Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 440-SS1-1WKA1 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy Rok studiów /semestr I rok sem 1 Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 15 Metody dydaktyczne: warsztaty, dyskusja , analiza materiałow audio-video; konsultacje Punkty ECTS: 2 punkty ECTS Bilans nakładu pracy studenta: 52 godziny (udział w zajęciach 15 godzin, konsultacje 5 godz., zaliczenie: 0,8 godz.; przygotowanie studenta do zajęć i zaliczenia: 31,2 godz.) |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_UO2 - potrafi przygotować prezentację multimedialną
KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w
niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania
zespołem ludzkim
KP6_KO3 - ma świadomość konieczności planowania w czasie
wykonywania poszczególnych zadań
Kryteria oceniania
zaliczenie
Metoda zaliczenia przedmiotu: projekty indywidualne i grupowe według następujących kryteriów:
Ocena bdb. – zaliczenie trzech projektów (studiów przypadku) podczas trwania semestru
Ocena db. – zaliczenie dwóch projektów (studiów przypadku) podczas trwania semestru
Ocena dst. – zaliczenie jednego projektu (studium przypadku) podczas trwania semestru
Literatura
Elżbieta Stojanowska, 2018, Percepcja w relacjach interpresonalnych: O metapercepcji i poczuciu transparentności, Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Michał Wendland, 2011, Konstruktywizm komunikacyjny, Biblioteka komunikacji społecznej, t. 1, Wydawnictwo Naukowe IF UAM.
Emanuel Kulczycki, 2012, Teoretyzowanie komunikacji, Biblioteka komunikacji społecznej, t. 2, Wydawnictwo Naukowe IF UAM.
Don Gabor, 2011, Uwolnij swój język. Jak zacząć konwersację i zdobyć przyjaciół, Wydawnictwo Helion.
W cyklu 2022:
Pease A., Mowa ciała, Kielce 2001. Detz J., Sztuka przemawiania, Gdańsk 2008. Turk, Ch. Sztuka przemawiania, Wrocław 2003 Leary M., Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 2007 Łasiński G., Sztuka prezentacji, Poznań 2000. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: