Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera 440-SS1-3CPT1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne
Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI
Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej
Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium
Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna,
odgrywanie ról
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta:
Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin
Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin
Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:
Udział w ćwiczeniach – 30 godzin,
Konsultacje – 11 godzin
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, aktywność na zajęciach, zaliczenie,
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć jest na ocenę.
Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:
- końcowej prezentacji,
- obecności - można być 2 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji,
- aktywność na zajęciach.
Dopuszcza się przeprowadzenie "wejściówek" i innych form pisemnych sprawdzianów.
Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Literatura
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017
2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009
3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005
4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016
5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015
6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997
7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007
8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013
9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009
10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów.
11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: