Projektowanie i prowadzenie szkoleń 440-SS1-3PSZ1
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów–stacjonarne
Rodzaj: fakultatywny
Język prowadzenia przedmiotu – język polski.
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia
Rok studiów/semestr – stopień 1, rok IIII/sem. I
wymagania wstępne - brak
liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godz. laboratorium
metody dydaktyczne - laboratorium, konsultacje,
forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie na ocenę
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach i konsultacjach – 37 godzin, 40 godzin - praca projektowa studentów i zaliczeniowa
Razem 77 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe –nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 1,4 pkt ECTS (37 godz.) oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 1,6 ECTS (40 godz.).
W cyklu 2022:
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętność napisania scenariusza, przekazanie wiedzy na temat roli trenera, jego kompetencji, narzędzi trenerskich do pracy w małej grupie, radzenie sobie z oporem w grupie. |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG1 zna i rozumie definicje najważniejszych terminów
socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy
podejmowane przez socjologię
KP6_UW8 potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej
zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich
rozwiązania
KP6_KO1 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania
swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej
różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania
zespołem ludzkim
Kryteria oceniania
Ćwiczenia – zaliczenie na ocenę
Każdy uczestnik zajęć przygotuje autorski scenariusz . Prezentuje go na forum grupy (z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej) i otrzymuje informację zwrotną od uczestników zajęć i prowadzącej. Ocena końcowa jest sumą :
1. zaangażowania w czasie pracy na ćwiczeniach - 50% oceny końcowej
2. oceny autorskiego scenariusza szkolenia - 50% oceny końcowej
Literatura
M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004
M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004.
N. P. Alexander „Udane szkolenie”, Jedność, 2007.
A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011
A. Mayo, ,,Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników” , Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2002.
D. L. Kirkpatrick, ,,Ocena efektywności szkoleń. Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń” Studio EMKA, Warszawa 2001.
L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
P. Bramley, ,,Ocena efektywności szkoleń.” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998.
http://edwdebono.com/ - koncepcje myślenia kreatywnego (Edward de Bono).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: