Stosunek do zmian klimatycznych - projektowanie badań. 440-SS2-1STO2
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów–stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – fakultatywny
Język prowadzenia przedmiotu – polski
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia
Rok studiów/semestr – rok I (II stopnia), semestr 2.
Wymagania wstępne – brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 16 godzin laboratoriów
Metody dydaktyczne – elementy wykładu, ćwiczenia indywidualne i grupowe, praca projektowa
Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę
Punkty ECTS – 3
Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 16 godzin, , udział w konsultacjach - 7 godzin, przygotowanie do zaliczenia – 20 godzin, przygotowanie do zajęć - 32 godziny, razem: 75 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS = łącznie 3 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG11
Studentka ma pogłębioną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod i technik badawczych oraz triangulacji danych, zna ograniczenia metod i technik badawczych
KP7_UW2
Studentka potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy
KP7_UW5
Studentka potrafi badać złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie socjologii.
KP7_UW7
Studentka posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
KP7_KR1
Studentka ma pogłębioną świadomość problemów etycznych związanych z przeprowadzaniem badań socjologicznych, w tym swojego wpływu na podmiot badania
KP7_KR2
Studentka jest świadoma wielokierunkowych (zamierzonych i niezamierzonych) konsekwencji swoich działań
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w laboratoriach (i odpowiednie przygotowanie do zajęć), przygotowanie projektu badawzego. Ocena będzie opierała się na systemie punktowym: 10 punktów do zdobycia za projekt oraz dodatkowo maksymalnie 3 punkty za aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Skala ocen:
10 pkt = bdb
9 pkt = db+
8 pkt = db
7 pkt = dst+
6 pkt = dst
0-5 pkt = ndst
Studentka ma prawo do jednej nieobecności w czasie kursu. Większa liczba nieobecności wymaga zaliczenia ich podczas dyżuru w ciągu dwóch tygodni od powrotu studentki na uczelni. Nie zastosowanie się do tej zasady skutkuje przyznaniem studentce punktu ujemnego. Podejście do zaliczenia wymaga ponad pięćdziesięcioprocentowej frekwencji na zajęciach.
Literatura
Earl Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
Howard S. Becker, Triki badawcze w socjologii: jak w pełni wykorzystać potencjał badań społecznych, Warszawa, 2018.
Literatura uzupełniająca:
przykłady raportów badawczych dotyczących tematowi zajęć
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: