Komunikacja międzykulturowa w zglobalizowanym świecie 440-SS2-2KMZ1
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów–stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – fakultatywny
Język prowadzenia przedmiotu – język polski,
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia
Rok studiów/semestr – rok II, sem. 3
Wymagania wstępne –brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin ćwiczeń.
Metody dydaktyczne – ćwiczenia
Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę i
Punkty ECTS – 2
Bilans nakładu pracy studenta – 15 godzin, udział w ćwiczeniach, - 2 godziny udział w konsultacjach, przygotowanie projektu na zaliczenie – 20 godzin, Razem: 57 godziny co odpowiada 2 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG2 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej
KP7_WG9 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej
KP7_WK8, potrafi scharakteryzować i wyjaśniać strategie decyzyjne i ich następstwa: jednostek, grup i instytucji w odniesieniu do sfery rynku i własnej przyszłości
KP7_UW7, potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy
KP7_UK3, potrafi przygotować ustną wypowiedź na zadany temat związany ze studiowaną problematyką z wykorzystaniem źródeł socjologicznych
KP7_KO2 ma pogłębioną świadomość swojego wpływu na podmiot badania
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności na zajęciach, aktywności i przygotowania projektu zespołowego na wybrany i skonsultowany z wykładowca temat.
Studenci mają prawo do jednej nieobecności w semestrze. Ewentualne kolejne nieobecności należy niezwłocznie zaliczyć na konsultacjach w oparciu o zadaną literaturę.
Na zaliczenie Studenci przygotowują projekt grupowy na ustalony temat. Projekt jest oceniany z uwzględnieniem zgodności treści merytorycznych oraz umiejętności prezentacji tematu na forum grupy.
Na ocenę końcową składa się obecność, aktywność i projekt
Ocena bdb - aktywność na 90% zajęć, projekt grupowy bez uwag merytorycznych i dobrze zaprezentowany
Ocena db plus - aktywność na 80% zajęć, projekt grupowy z ewentualnymi uwagami merytorycznymi, dobrze zaprezentowany
Ocena db, aktywność na 70%, projekt grupowy poprawny i dobrze zaprezentowany
Ocena dst plus - aktywność na 40%zajęć , poprawny projekt grupowy
Ocena dst - aktywność poniżej 40%, poprawny projekt grupowy
Literatura
Sadowski A. 2019. Społeczeństwo wielokulturowe z perspektywy pogranicza.Kraków: NOMOS
Środa M. 2008. Postawy wobec obcości, (w:) Warto zapytać o kulturę. Obcy, inny, swój K. Czyżewski (red.), Sejny, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego i Ośrodek Pogranicze Sztuk, Kultur, Narodów w Sejnach. s. 3
Huntington S., Harrison L.. 2002. Kultura ma znaczenie. Kraków: Atropos.
Boski P. 2010. Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej. PWN: Warszawa.
Hefstede G. 2000. Kultury organizacyjne. Zaprogramowanie umysłu. PWE: Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: