Zarządzanie w korporacjach międzynarodowych - przedmiot oferowany w języku angielskim 450-ZN1-3XZKM#E
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy
Moduł: M_5
Dziedzina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i
dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu.
Formy zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz egzaminu
-Projekt zespołowy w formie studium przypadku w zakresie podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem w skali globalnej.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 30 godz.
- przygotowanie do wykładu - 4 godz.
- studiowanie literatury - 6 godz.
- udział w konsultacjach - 2 godz.
- przygotowanie do egzaminu - 8 godz.
- egzamin - 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 33; punkty ECTS 1,32
2. o charakterze praktycznym - liczba godzin: 8; punkty ECTS 0,32
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
3XZKM _W01 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach korporacji oraz rządzących nimi prawidłowościami, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. KA6_WG1
3XZKM _W02 Posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących miedzy korporacjami w skali krajowej, międzynarodowej oraz międzykulturowej. KA6_WK4
3XZKM _U01 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie funkcjonowania korporacji międzynarodowych. KA6_UW2
3XZKM _K01 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania w korporacjach międzynarodowych. KA6_UU1
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie zdalnej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do uzyskania.
Literatura
Literatura podstawowa:
Strategic management: Concepts and cases, Fred R. David, wyd. 11.
Akehurst G., Alexander N., The internationalisation of retailing, Taylor and Francis, Obingdon 2013
Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Łódź 2001.
Noga M., Stawicka M. K. (red.), Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: