Zarządzanie karierą I 450-ZS1-1ZK1
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego
Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, I semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h
Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry.
Tematyka:
1) Planowanie i budowanie ścieżek kariery jako element strategii firmy
2) Typy karier zawodowych
3) Kompetencje jako czynnik pomiaru potencjału pracownika
4) Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika
5) Korzyści wynikające z planowania indywidualnych ścieżek karier
6) Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata; autoprezentacja; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; rozmowy kwalifikacyjne; ocena potencjału kandydatów)
7) Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy
8) Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej
9) Podnoszenie efektywności; Motywowanie/wyróżnienia/elementy demotywujące
10) Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników
11) Tworzenie planów sukcesji
12) Systemy szkoleń pracowników
Okresowe oceny pracowników
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta:
-udział w ćwiczeniach 15 godz.
-studia literaturowe 9 godz.
-udział w konsultacjach 6 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 21 h, punkty ECTS 0,84
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
SP7_WG07 Studenta zna procesy planowania i ewaluacji ścieżki kariery
SP7_UU01 Student potrafi dokonywać samooceny własnej pracy oraz planować dalszy rozwój
SP7_UU02 Student potrafi skutecznie motywować siebie i innych do zdobywania wiedzy
SP7_KO01 Student wypełniania obowiązków wynikających z potrzeby stałego zwiększania kompetencji własnych i klienta ze względu na zmiany na rynku pracy
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry.
Aktywność na zajęciach
Udział w dyskusjach.
Literatura
• Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019
• Sidor-Rządkowska M. Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy; 2018
• Moroń D. Kapitał ludzki i społeczny : kreowanie i zarządzanie; Wrocław 2012
• Filipowicz G. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; Warszawa 2004
• Oleksyn T. Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka; Kraków 2006
• Parsole E. Coaching i mentoring; Warszawa2008
• Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody; Warszawa 2007
• Suchodolski A. Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Kraków 2005
• Terelak J. Psychologia organizacji i zarządzania; Warszawa 2005
W cyklu 2022:
• Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: