Zarządzanie działem sprzedaży 450-ZS1-3SZDS
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy
Moduł M_5
Dziedzina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15h, ćwiczenia 30h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i wykorzystaniem połączenia internetowego.
Forma wykładowa uwzględnia aktywność słuchaczy poprzez zadawanie pytań i udziału w moderowanych krótkich dyskusjach
tematycznych. Ćwiczenia polegają na omawianiu case studies oraz wykonywaniu zadań grupowych dotyczących wyznaczonych
projektów.
Tematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia związane planowaniem i organizacją sprzedaży oraz zarządzania personelem handlowym.
Formą zaliczenia przedmiotu jest zdany egzamin pisemny w formie opisowej. Formą zaliczenia ćwiczeń jest zaangażowanie i aktywność
podczas zajęć oraz zrealizowany i zaprezentowany projekt grupowy.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 15 godz.
- ćwiczenia 30 godz.
- przygotowanie się do ćwiczeń - 25 godz.
- realizacja własnych projektów ćwiczeniowych - 25 godz.
- studiowanie literatury - 10 godz.
- udział w konsultacjach - 2 godz.
- przygotowanie do egzaminu - 17 godz.
- udział w egzaminie - 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 100
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 48; punkty ECTS 1,98
2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 57; punkty ECTS 2,28
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
3SZDS_W01 Student ma wiedzę na temat relacji społecznych istniejących w zespole, w organizacji i w otoczeniu rynkowym. KA6_WG1
3SZDS_W02 Posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian KA6_WK7
3SZDS_U01: wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania działem sprzedaży do rozwiązywania konkretnych problemów. KA6_UW4
3SZDS_U02: potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu KA6_UW5
3SZDS_K01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role KA6_U01
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin pisemny w formie zdalnej. Egzamin jest zdany pod warunkiem uzyskania min. 51% punktów w skali oceny 0-100%. 25% całościowej oceny z egzaminu stanowi ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia - ocena na podstawie aktywności i zaangażowania podczas zajęć. oraz zrealizowanych prac grupowych.
Nieobecności na ćwiczeniach: - dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach (w przypadku 30h ćwiczeń lub jedna w przypadku 15 h ćwiczeń);
Literatura
Podstawowa
1. Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, PWN, Warszawa. 2016
2. Grzybek R., Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży, Helion, Gliwice 2015
3. Niemczyk A., Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać, Helion, Gliwice 2012
Uzupełniająca
1. Sobczyk G. (red.), Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, PWE, Warszawa 2010
2. Sławińska M., Przedsiębiorstwo handlowe. Ekonomika-Zarządzanie-Procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu,
Poznań 2013
3. Filipiak B., Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego, CeDeWu, Warszawa 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: