Marketing B2B 450-ZS1-3XMBB
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 5
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 6
Wymagania wstępne: Marketing i Badania marketingowe
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 30 godz.
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, studia przypadku, zadania grupowe, pisemne zaliczenie końcowe
Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, pisemne zaliczenie końcowe
Punkty ECTS 4
Bilans nakładu pracy studenta
- udział w wykładach 15 godz.
- studia literaturowe 20 godz.
- przygotowanie do egzaminu końcowego 14 godz.
- egzamin 1 godz.
- udział w ćwiczeniach 30 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń 10 godz.
- udział w konsultacjach 5 godz.
- przygotowanie do zaliczenia końcowego 5 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 50 punkty ECTS 2
- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 50 punkty ECTS 2
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
2XMBB_W01 Student posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między przedsiębiorstwami i innymi organizacjami, w skali krajowej i międzynarodowej
2XMMBB_W02 Ma wiedzę na temat roli więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynku przemysłowym
UMIEJĘTNOŚCI
2XMBB_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych na rynku przemysłowym
2XMBB_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe niezbędne do rozwiązywania konkretnych problemów i podejmowania decyzji na rynku przemysłowym
2XMBB_U03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizowania i rozstrzygania konkretnych problemów rynkowych
2XMBB_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym w kontekście decyzji biznesowych
2XMBB_U05 Potrafi opracować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu na rynku przemysłowym
2XMBB_U06 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
2XMBB_K01 Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role
2XMBB_K02 Wykazuje postawę kreatywności i przedsiębiorczości proponując innowacyjne rozwiązania w przypadku rynku przemysłowego
Kryteria oceniania
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w zespołach, prezentacje multimedialne, dyskusje problemowe, samodzielne prace pisemne
Formy zaliczenia przedmiotu:
- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz pisemnego zaliczenia końcowego
- egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń
Literatura
1.M.D.Hutt, T. W. Speh, Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
2.A.Olczak, M.Urbaniak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.
3.A.Czubała [et al.], Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
4.Michael D. Hutt, Thomas W. Speh, Business marketing management, South-Western/Cengage Learning, Mason 2010
5.M.Kruk, Nowy produkt w marketingu przemysłowym, Wydawnictwo UwB, Białystok 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: