Marketing na rynkach zagranicznych 450-ZS1-3XMRZ
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Moduł: M_5a
Rok studiów /semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr V
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 15 h
ćwiczenia -15 h
Wykład -metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań
Ćwiczenia- metody: projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach – 15 godz.
Udział w ćwiczeniach – 15 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń– 15 godz.
Udział w konsultacjach – 4 godz.
Przygotowanie do egzaminu – 25 godz.
Egzamin – 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 75 godzin
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 35 godz., 1,4 ECTS.
o charakterze praktycznym: 10 godz., 0,4 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
3XMRZ_WK1 ma podstawową wiedzę w zakresie działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych (KA6_WK4)
3XMRZ_UK1 potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1)
3XMRZ_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (KA6_UU1)
Kryteria oceniania
Metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań. Egzamin w formie testu. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia
Ćwiczenia- metody: projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze wszystkich aktywności na zajęciach (projekty zespołowe , analiza przypadku, dyskusja).
Punktacja na zaliczenia:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005
W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.
W cyklu 2022:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: