Zarządzanie w korporacjach międzynarodowych 450-ZS1-3XZKM
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy
Moduł: M_5
Dziedzina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i
dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu.
Formy zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz egzaminu
-Projekt zespołowy w formie studium przypadku w zakresie podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem w skali globalnej.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 30 godz.
- przygotowanie do wykładu - 4 godz.
- studiowanie literatury - 6 godz.
- udział w konsultacjach - 2 godz.
- przygotowanie do egzaminu - 8 godz.
- egzamin - 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 33; punkty ECTS 1,32
2. o charakterze praktycznym - liczba godzin: 8; punkty ECTS 0,32
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
KA6_WG1 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w organizacjach międzynarodowych oraz rządzących nimi prawidłowościami, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. KA6_WG1
KA6_WK4 Posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących w ramach korporacji międzynarodowych, w tym w skali międzykulturowej.
Umiejętności
KA6_UW2 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie funkcjonowania korporacji międzynarodowych.
KA6_UU1 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania w korporacjach międzynarodowych. KA6_UU1
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej. Test pisemny skadajacy sie z 15 zagadnien(z wielokrotnoscia wyboru wariantow odpowiedzi) i jednego zagadnienia opisowego.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do uzyskania.
Dodatkowo Student moze uzyskac 50% oceny koncowej na podstawie aktywnosci podczas zajec.
Literatura
Literatura podstawowa:
Strategic management: Concepts and cases, Fred R. David, wyd. 11.
Akehurst G., Alexander N., The internationalization of retailing, Taylor and Francis, Obingdon 2013
Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Łódź 2001.
Noga M., Stawicka M. K. (red.), Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: