Zarządzanie jakością 450-ZS1-3ZJK
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zarządzania jakością. Omówione zostanie
zastosowanie koncepcji i narzędzi zarządzania jakością, a także różne podejścia do problematyki zarządzania jakością. Poruszone
również zostaną problemy zarządzania zintegrowanego
Tematyka wykładu:
1. Istota jakości
2. Koncepcje i zasady zarządzania jakością
3. Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM)
4. Systemy jakości ISO 9000
5. Zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem
6. Normy branżowe
7. Narzędzia zarządzania przez jakość
8. Koszty jakości
9. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA)
10. Kaizen filozofia ciągłego doskonalenia jakości
Rodzaj przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej, a także poznanie praktycznych zasad zarządzania jakością.
W 01 Posiada wiedzę o relacjach zachodzących pomiędzy firmą jej dostawcami oraz klientami w zakresie zapewnienia jakości Z1_W04
W 02 Posiada o zasadach zarządzania jakością, w szczególności z punktu widzenia podejścia procesowego Z1_W09
U 01 Potrafi analizować przebieg procesów organizacyjnych pod kątem zapewnienia jakości Z_U01
U 02 Potrafi analizować i interpretować zjawiska zachodzące w organizacji i jej otoczeniu za pomocą wybranych narzędzi zarządzania jakością Z_U06
K 01 Potrafi pracować nad rozwiązywaniem problemów z zakresu jakości z wykorzystaniem wybranych grupowych technik rozwiązywania problemów Z_K02
Efekty W 01, W 02 weryfikowane za pomocą egzaminu
Efekty U 01, U 02, K01 weryfikowane za pomocą studiów przypadku
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny w czasie rzeczywistym w formie zdalnej przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość.
ocena dostateczna (3) – 51-60%
ocena dostateczna plus (3+) – 61-70%
ocena dobra (4) – 71-80%
ocena dobra plus (4+) – 81-90%
ocena bardzo dobra (5) – 91-100%.
Literatura
1. John Bank, Zarządzanie przez jakość, Geberthner i Ska, Wrsazwa 1996
2. Jens J.Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2000
3. Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005
4. Denis Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002
5. Jan Myszewski, Po prostu jakość, Podręcznik zarządzania jakością, Wyd. WSiP, Warszawa 2005
6. Sławomir Wawak, Zarządzanie jakością. teoria i praktyka, Wyd. Helion 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: