Komunikacja w biznesie 450-ZS2-1KWB
Profil studiów Ogólnoakademicki.
Forma studiów stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne
Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.
Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin w tym 30 godzin ćwiczeń.
Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów.
Punkty ECTS 4
Bilans nakładu pracy Studenta
Udział w ćwiczeniach - 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń, w tym do kolokwium - 48 godzin
Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 godzin
Konsultacje - 10 godzin
Łączny nakład pracy Studenta 100 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy Studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 godz. 1,6 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KWB_UW01 wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz poddaje krytycznej analizie przydatność i skuteczność stosowanej w praktyce wiedzy z zakresu komunikacji, proponując odpowiednie rozwiązania (KA7_UW5) - aktywność, case study, kolokwium
KWB_UK01 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień
ustnych z zakresu komunikacji (KA7_UK2) - aktywność, case study, prezentacja
KWB_UO01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w
szczególności rolę przywódcy (KA7_UO1) - case study, aktywność
KWB_UK02 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie
potrzebę ciągłego doskonalenia zawodowego i osobistego ze względu na innowacyjne procesy zachodzące w świecie; potrafi zmotywować innych w proces uczenia się (KA7_UK1) - aktywność, case study, kolokwium
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach (0-2 pkty na każdych zajęciach, max. z aktywności do zdobycia w semestrze 26 pktów), case study (0-3 pkty, max. z case study do zdobycia w semestrze 39 pktów) przygotowanie prezentacji (0-5 pktów). Obowiązkowe jest pozytywne zaliczenie kolokwium (min. 51%). Kolokwium w formie testu.
Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach, które należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni. Nieobecność na 50% zajęć skutkuje brakiem kwalifikacji i możliwości zaliczenia danych zajęć
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.
2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.
3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.
4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.
5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.
6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.
7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.
Literatura uzupełniająca:
1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.
2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.
3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.
4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.
5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.
6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: