Trening asertywności 450-ZS2-2PTAS
Ogólnoakademicki
Studia stacjonarne drugiego stopnia
Moduł specjalnościowy
Zarządzanie
Rok 2, semestr IV
Podstawy kursu z psychologii ogólnej
30 godz. ćwiczeń
Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi
Punkty ECTS: 3,00
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS
- o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
lektura monograficzna
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy: student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (S2A_W05)
W zakresie umiejętności: student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu (S2A_U01)
W zakresie kompetencji społecznych: student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy (S2A_K02). Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu (S2A_K03).
Kryteria oceniania
Pisemny test wyboru. 15 pytań z treści ćwiczeń i literatury. Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 8 pozytywnych odpowiedzi.
Literatura
Literatura podstawowa:
Alberti R., Emmons M. (2007). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych. Gdańsk: GWP.
Król-Fijewska M., Fijewski P. (2000). Asertywność menedżera. Warszawa: PWE.
Król-Fijewska M. (2013). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: WAB.
Król-Fijewska M. (2014). Pułapki asertywności. W: Sztuka relacji międzyludzkich. Miłość, małżeństwo, rodzina. Red. J. Augustyn. Kraków: WAM, 81-85.
Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Literatura uzupełniająca:
Hare B. (1997). Bądź asertywny. Skuteczne sposoby komunikacji. Łódź: RAVI.
Hartley M. (2007). Asertywność – sztuka umiejętnej stanowczości. Łódź: Wydawnictwo JK.
Lindenfield G. (1995). Asertywność czyli jak być otwartym, skutecznym i naturalnym. Łódź: RAVI.
Wills-Brandon C. (1994). Jak mówić nie i budować udane związki. Gdańsk: ATEXT.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: