Wejście na rynek pracy 460-FS1-1WRP
Profil studiów: ogólnoakademicki,
Forma studiów: stacjonarne,
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina: nauki społeczne
Dyscyplina nauki: ekonomia i finanse, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki socjologiczne, psychologia.
Rok studiów: I, semestr I, II.
Liczba godzin z podziałem na formę prowadzenia zajęć: 60 godz. ćwiczenia,
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, forma zajęć stacjonarnych.
Punkty ECTS: dla przedmiotu nie przewidziano punktów ECTS.
Bilans nakładu pracy studenta: 60 godz.
Wskaźniki ilościowe: 60 godz.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG8 Absolwent zna i rozumie podstawowe mechanizmy poznawcze komunikacji społecznej i kulturowej
KP6_WG9 Absolwent zna i rozumie społeczny, instytucjonalny i normatywny wymiar rynku pracy
KP6_UK5 Absolwent potrafi posługiwać się terminologią i teoriami specyficznymi dla dyscyplin wchodzących w skład nauki dot rynku pracy
KP6_KK1 Absowlent jest gotów do przyjmowania postawy krytycznej w dyskusjach naukowych i światopoglądowych oraz uznawania znaczenia wiedzy i racjonalnej argumentacji
KP6_KK2 Absolwent jest gotów do bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Metody weryfikacji: praca zespołowa, ćwiczenia praktyczne, test kontrolny
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
1. Dwóch testów w formie mieszanej:
2. Aktywności podczas zajęć
3. Przesłanie wybranego dokumentu aplikacyjnego.
Literatura
1. Olga Castanyer: Asertywność-jak docenić samego siebie,
2. Wolfgang Hars: Jestem dobry-profesjonalne kształtowanie i reklamowanie własnego wizerunku,
3. John Adair: Sztuka twórczego myślenia,
4. John Stewart: Mosty zamiast murów-podręcznik komunikacji interpersonalnej,
5. Dorota Gromnicka: Jak zbudować poczucie własnej wartości,
6. Melanie Greenberg: Mózg odporny na stres,
7. Alison Hardingham, Praca w zespole, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998.
8. R.F. Bales& F. L. Strodtbeck, Phases in group problem-solving, w: The Journal of Abnormal and Social Psychology, 1951, str. 485-495.
9. Patrick Lencioni, Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2012.
10. Jon Gordon, Potęga pozytywnego przywództwa, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2018
11. Bartosz Nestrwoicz, Zdobywanie pracy: odkryj klucz do sukcesu zawodowego, Wydawnictwo Helion
12. Wacław Kisiel-Dorohinicki, Fundamenty kariery: strategiczne poszukiwanie i zdobywanie pracy, Wydawnictwo Helion
13. Robert Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Wydawnictwo GWP, Sopot 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: