Jezyk angielski 3 460-KS1-2JA3
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Rok studiów: I ( semestr II )
Wymagania wstępne:
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą kontynuowanie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa, dyskusja moderowana (w ramach ćwiczeń, również w ramach konsultacji), praca w zespole.
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 24 godz. zajęć w sali oraz 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1
- samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, absolwent zna i rozumie:
KP6_WG1, podstawowe pojęcia dyscyplin składowych kognitywistyki i komunikacji
KP6_WG7, rolę języka i innych systemów semiotycznych jako narzędzi poznania i komunikacji
KP6_WG15- najważniejsze filozoficzne koncepcje umysłu, poznania
i komunikacji
Umiejętności, absolwent potrafi:
KP6_UK9, posługiwać się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
KP6_UW7, posługiwać się technologiami i narzędziami informatycznymi do pozyskiwania informacji oraz wspomagania procesów poznawczych i komunikacyjnych
KP6_UW9, przeprowadzić analizę logiczną wypowiedzi językowej z uwagi na jej wartość poznawczą i komunikacyjną
KP6_UK2, porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami dyscyplin kognitywistycznych – w języku polskim i angielskim
Kompetencje społeczne absolwent jest gotów do:
KP6_KK1, przyjmowania postawy krytycznej w dyskusjach naukowych i światopoglądowych oraz uznawania znaczenia wiedzy i racjonalnej argumentacji
KP6_KK2, bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
KP6_KR1, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji osobistych, w tym etycznych
KP6_KO1- aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i kulturalnym
z wykorzystaniem wiedzy z zakresu kognitywistyki i komunikacji
KP6_KO2- wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania
działalności na rzecz środowiska społecznego
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę
Literatura
https://www.youtube.com/watch?v=dqONk48l5vY
http://psychology.about.com/od/educationalpsychology/ss/multiple-intell.htm
https://www.youtube.com/watch?v=l2QtSbP4FRg
https://www.youtube.com/watch?v=855Now8h5Rs, https://ed.ted.com/on/u6CCXlNO
http://www.human-memory.net/index.html
http://study.com/academy/practice/quiz-worksheet-types-of-sensory-memory.html
http://study.com/academy/lesson/short-term-memory-how-stm-works.html#lesson
http://www.livescience.com/17756-6-fun-ways-sharpen-memory.html https://www.livescience.com/32803-can-memories-be-erased.html
https://ed.ted.com/lessons/what-happens-when-you-remove-the-hippocampus-sam-kean#digdeeper
A., B., Treger. 2016. Psychology vocabulary in use. Poltex, Warszawa. str.51-55
Materiały wykorzystywane na zajęciach na stronkach:
https://www.ted.com/
https://ed.ted.com/
http://study.com/
linguahouse.com
breakingnewsenglish.com
https://scholar.google.pl/
www.warsawvoice.pl
www.bbc.com/news
www.onestopenglish.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Index_of_cognitive_science_articles
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Nauki_społeczne
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Social_sciences
http://www.englishclub.com
https://www.ielts-exam.net/ielts_reading/
Bermúdez, J. L., 2014. Cognitive Science An Introduction to the Science of the Mind, Cambridge University Press, Cambridge
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: