Metody badań społecznych 2 460-KS1-2MBS3
Profil studiów - ogólnoakademicki.
• Rodzaj przedmiotu–obowiązkowy
• Dziedzina i dyscyplina nauki –nauki socjologiczne, socjologia
• Rok studiów/semestr– rok 2 (Ist.) /semestr I
• Wymagania wstępne–brak
• Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć–15 godzin, konwersatorium
• Metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów, praca w grupach, krótkie formy pisemne;
• Punkty ECTS – 1
• Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach – 15 godzin, przygotowanie do zajęć- 10 godzin, przygotowanie do zaliczenia- 5 godzin.
• Wskaźniki ilościowe – np. nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godzin, co odpowiada 0,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godzin, co odpowiada 0,5 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG1 - Student(ka) zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię - weryfikacja poprzez dyskusję, wejściówki, egzamin ustny
KA6_UW10 - Student(ka) potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
- weryfikacja poprzez dyskusję, wejściówki, egzamin ustny
KA6_KO1 - Student(ka) jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych - weryfikacja poprzez dyskusję, pracę grupową
KA6_KO2 - Student(ka) jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim - weryfikacja poprzez dyskusję, pracę grupową
Kryteria oceniania
1. Obecność: zajęcia są obowiązkowe. Student/ka ma prawo do 1 nieobecności. Kolejne nieusprawiedliwione nieobecności powinny zostać odpracowane w terminie do dwóch tygodni od powstania nieobecności. Odrobienie/usprawiedliwienie nadliczbowych nieobecności jest niezbędne do przystąpienia do sprawdzianu pisemnego. Aby przystąpić do zaliczenia trzeba mieć minimum 50% obecności. Za obecność student/ka otrzymuje maksymalnie 4 punkty. Każda nieusprawiedliwiona nieobecność skutkuje odjęciem 1 punktu.
2. Aktywność: za udział w dyskusji na zajęciach oraz zadawanie merytorycznych pytań na zajęciach można otrzymać maksymalnie 6 punków
3. Indywidualna praca zaliczeniowa: końcowe zaliczenie przedmiotu odbędzie się w formie sprawdzianu pisemnego. Za egzamin student/ka może uzyskać maksymalnie 10 punktów. Sprawdzian składa się z kilku pytań otwartych dotyczących zagadnień omawianych w trakcie zajęć.
Minimum 51% punktów uzyskanych przez studenta jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej.
Skala ocen:
19-20 pkt = 5
17-18,5 pkt = 4,5
15-16,5 pkt = 4
13-14,5 pkt = 3,5
11-12,5 pkt = 3
0-10 pkt = 2
Literatura
Literatura podstawowa
Jemielniak, D. (red.), (2012). Badania jakościowe: Podejścia i teorie. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jemielniak, D. (red.), (2012). Badania jakościowe: Metody i narzędzia. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: