Seminarium licencjackie 2 460-KS1-3SL2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł przedmiotów dyplomowych
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, filozofia
Rok studiów/semestr: rok III, semestr V
Wymagania wstępne: zaliczenie wszystkich przedmiotów na I i II roku studiów
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 (seminarium)
Metody dydaktyczne: dyskusja i analiza kolejnych fragmentów pracy licencjackiej
Punkty ECTS: 13
Bilans nakładu pracy: udział w seminaruim (30), wyszukiwanie i lektura literatury (100), pisanie kolejnych fragmentów pracy (250), konsultacje (10).
Wskaźniki ilościowe: zajęcia z bezpośrednim udziałem prowadzącego (40 godzin, 1.5 ECTS), nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym (350 godzin, 11,5 ECTS).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
KA6_WG1 - podstawowe pojęcia dyscyplin składowych kognitywistyki i komunikacji
Student potrafi:
KA6_UW1 - sformułować kognitywistyczny problem badawczy oraz zaproponować jego rozwiązanie w postaci hipotezy naukowej
KA6_UK3 - jasno komunikować posiadaną wiedzę, zajmować stanowisko w dyskusji oraz podawać argumenty poprawne pod względem merytorycznym i i logicznym
KA6_UK5 - posługiwać się terminologią i teoriami specyficznymi dla dyscyplin wchodzących w skład kognitywistyki, w tym filozofii kognitywnej
KA6_UK7 - przedstawić w sposób uporządkowany i przystępny podstawowe twierdzenia i teorie z zakresu nauk o poznaniu i komunikacji
KA6_UO1 - planować pracę indywidualną oraz przygotować prace pisemne w języku polskim oraz proste prace w języku angielskim z wybranej dyscypliny zaliczanej do kognitywistyki i komunikacji
KA6_UO2 - brać udział w pracy zespołu oraz przygotowywać wystąpienia ustne – w językach polskim i angielskim – dotycząc interdyscyplinarnych zagadnień kognitywistyki i komunikacji
KA6_UU1 - wyszukiwać, oceniać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł
Student jest gotów do:
KA6_KK1 - przyjmowania postawy krytycznej w dyskusjach naukowych i światopoglądowych oraz uznawania znaczenia wiedzy i racjonalnej argumentacji
KA6_KK2 - bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
KA6_KR1 - podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji osobistych, w tym etycznych
KA6_KR2 - współdziałania w grupach oraz przyjmowania w nich różnych ról
KA6_KR3 - dobierania właściwych metod służących do realizacji zadań praktycznych, poznawczych i komunikacyjnych
KA6_KR4 - wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem zawodu zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz dbałością o dorobek i tradycję zawodu
Kryteria oceniania
Lektura, analiza oraz ocena przez prowadzącego kolejnych fragmentów pracy licencjackiej. Prezentacja oraz dyskusja wybranych fragmentów pracy. Na ocenę końcową (oprócz całościowej oceny za pracę) ma wpływ również aktywność studenta podczas seminarium (udział w dyskusjach).
Literatura
Literatura do seminarium jest dobierana w ramach każdego seminarium, zależnie od wybranych przez studentów tematów prac licencjackich.
Koordynatorzy seminarium, po konsultacji ze studentami, wskazują literaturę niezbędną do realizacji obranego tematu. Studenci samodzielnie wyszukują teksty mające związek z tematem pracy licencjackie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: