Interpersonal communication 480-SS1-2INC1
Tematyka kursu obejmuje podstawowe kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką i kompetencjami w tym zakresie, a także funkcjonalne i dysfunkcjonalne wzorce komunikacji. Kurs zwiększa umiejętności werbalne i niewerbalne, a także pomaga doskonalić umiejętności zarządzania emocjami i radzenia sobie z konfliktami.
Dysfunkcjonalne wzorce komunikacji są omawiane z wykorzystaniem analizy transakcyjnej, dzięki czemu studenci mogą odnieść się do typowych sytuacji życiowych – zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą – podczas których komunikacja okazuje się nieskuteczna, jest hamowana lub w inny sposób tłumiona.
W cyklu 2023:
Kurs jest wprowadzeniem do komunikacji międzyludzkiej, jej kategorii pojęciowych oraz zasad, z uwzględnieniem taktyk wpływu społecznego oraz analizy funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych wzorców komunikacji. |
W cyklu 2024:
Kurs jest wprowadzeniem do komunikacji międzyludzkiej, jej kategorii pojęciowych oraz zasad, z uwzględnieniem taktyk wpływu społecznego oraz analizy funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych wzorców komunikacji. |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
KP6_WG1 - student/ka zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
Umiejętności:
KP6_UW8 - student/ka potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
Kompetencje społeczne
KP6_KO1 - student/ka jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2- student/ka jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
Sposób weryfikacji wszystkich efektów: dyskusja, praca w grupach, prace pisemne, test
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana według poniższego wzorca:
5 - zaliczone uczestnictwo w trzech projektach
4 - zaliczone uczestnictwo w dwóch projektach
3 - zaliczone uczestnictwo w jednym projekcie
Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zajęcia z K. Winiecka
Zaliczenie zajęć jest na ocenę.
Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:
- testu końcowego,
- zadań do wykonania na poszczególne zajęcia,
- obecności - można być 2 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji,
- aktywności.
Dopuszcza się przeprowadzenie wejściówek.
Jeżeli student/ka będzie nieobecny/a na więcej niż 50% zajęć, bez usprawiedliwienia (lekarskiego, od dziekana) nie może podejść do zaliczenia/egzaminu, co wiąże się z powtórzeniem przedmiotu w kolejnym roku akademickim.
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Studenci z takimi potrzebami są zobowiązani do swoich potrzebach najpóźniej do dwóch tygodniu od momentu rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Stosowanie AI należy konsultować z wykładowcą.
Przypadki plagiatu będą zgłaszane do komisji dyscyplinarnej.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Literatura
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, in: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (eds.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. pp. 13–31,
https://www.researchgate.net/publication/277286672_Group_Dynamics (otwarty dostęp)
Peter Hartley, Peter, Bruckmann, Clive G., 2007 (2002), Business Communication, London and New York, Routledge,
https://www.lsms.ac/public/uploads/YbBkW8F7LAVRLjc7RZJh9PVbojT8dkUv8DV0d4iF1YKVh8Bywd1575394856ZiK14FBsdZIJoyn9O7Yp4gTIui0ioob62VKDTlEWmjzs8rkSeE.pdf (otwarty dostęp)
W cyklu 2023:
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, in: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (eds.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. pp. 13–31, |
W cyklu 2024:
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, in: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (eds.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. pp. 13–31, |
Uwagi
W cyklu 2023:
zajęcia z K. Winiecka Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Studenci z takimi potrzebami są zobowiązani do swoich potrzebach najpóźniej do dwóch tygodniu od momentu rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. Stosowanie AI należy konsultować z wykładowcą. Przypadki plagiatu będą zgłaszane do komisji dyscyplinarnej. |
W cyklu 2024:
zajęcia z K. Winiecka Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Studenci z takimi potrzebami są zobowiązani do swoich potrzebach najpóźniej do dwóch tygodniu od momentu rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. Stosowanie AI należy konsultować z wykładowcą. Przypadki plagiatu będą zgłaszane do komisji dyscyplinarnej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: