Procesy grupowe 480-SS1-2PGR1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne
Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr III
Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej
Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium
Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról
Punkty ECTS: 3 = 78 godzin
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach - 30 godzin,
- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,
- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,
- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,
- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny
razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS
razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 = 78 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 30 godzin, Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu:
KP6_WG1: zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
KP6_UW8: potrafi rozstrzygać dylematy etyczne związane z pracą socjologa
KP6_KO1: jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2: jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
Sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach,, referat w postaci prezentacji multimedialnej, projekt grupowy,.
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć jest na ocenę w formie zadanej przez osobę prowadzącą.
Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów. 50% nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu.
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Literatura
1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020,
2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013
3. Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet Szkoleniowy T-KIT6, © Rada Europy i Komisja Europejska, 2002
Uwagi
W cyklu 2023:
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: