Projektowanie i prowadzenie szkoleń 480-SS1-2PSZ1
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętność napisania scenariusza, przekazanie wiedzy na temat roli trenera, jego kompetencji, narzędzi trenerskich do pracy w małej grupie, radzenie sobie z oporem w grupie.
• Profil studiów - ogólnoakademicki.
• Forma studiów–stacjonarne
• Rodzaj przedmiotu– fakultatywny
• Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia
• Rok studiów/semestr– Stopień I, rok II/sem. II.
• Wymagania wstępne – brak.
• Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin laboratorium.
• Metody dydaktyczne – ćwiczenia, konsultacje, warsztat
• Punkty ECTS – 3
• Bilans nakładu pracy studenta:
30 godzin - obecność na zajęciach
6 godzin - udział w konsultacjach;
2 godz. udział w zaliczeniu
30 godzin - przygotowanie do zajęć;
10 - przygotowanie do zajęc i zaliczenia
• Wskaźniki ilościowe:
- godziny wymagające udziału nauczyciela 36 godzin = 1,4 ECTS
- samodzielna praca studenta: 42 godzin = 1,6 ECTS
łącznie 78 godz. = 3 ECTS
W cyklu 2023:
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętność napisania scenariusza, przekazanie wiedzy na temat roli trenera, jego kompetencji, narzędzi trenerskich do pracy w małej grupie, radzenie sobie z oporem w grupie. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG1 zna i rozumie definicje najważniejszych terminów
socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy
podejmowane przez socjologię
KP6_UW8 potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej
zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich
rozwiązania
KP6_KO1 jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania
swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej
różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania
zespołem ludzkim
Kryteria oceniania
Przygotowanie autorskiego scenariusza według wzoru
Aktywność na zajęciach
Literatura
M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004
M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004.
N. P. Alexander „Udane szkolenie”, Jedność, 2007.
A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011
A. Mayo, ,,Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników” , Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2002.
D. L. Kirkpatrick, ,,Ocena efektywności szkoleń. Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń” Studio EMKA, Warszawa 2001.
L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
P. Bramley, ,,Ocena efektywności szkoleń.” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998.
http://edwdebono.com/ - koncepcje myślenia kreatywnego (Edward de Bono).
W cyklu 2023:
Justyna Matras, Rafał Żak, Podręcznika pracy trenera, Wydawnictwo PWN, Warszawa2022 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: