Jak badać (każdą) kulturę i jej zmiany? Konceptualny zestaw narzędzi (fakultet) 480-SS1-3JKZ1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, specjalnościowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina – socjologia
Rok studiów/semestr: III rok/semestr I (studia I stopnia)
Wymagania wstępne: posiadanie zasobu wiedzy i umiejętności zdobytych na wcześniejszych zajęciach z zakresu przedmiotów socjologicznych.
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin konwersatoriów.
Formy prowadzenia zajęć i metody dydaktyczne są podane w sylabusie B.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta
Rodzaje aktywności:
– udział w konwersatoriach – 30 godz.;
– przygotowanie do konwersatoriów – 50 godz.;
– przygotowanie prezentacji – 18 godz.;
– konsultacje – 2 godz.
Razem 100 godzin, co odpowiada 4. punktom ECTS
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami:
– wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godziny, co odpowiada 1,3 punktu ECTS
– o charakterze praktycznym – 68 godzin, co odpowiada 2,7 punktu ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG3 - ma pogłębioną wiedzę na temat wieloparadygmatyczności
w socjologii
KP7_WG13 - ma rozszerzoną wiedzę o współczesnych zagadnieniach psychologii społecznej
KP7_WG14 - potrafi scharakteryzować w pogłębiony sposób teorie socjologiczne i psychologiczne dotyczące miejsca jednostki w strukturze społecznej, tożsamości jednostkowych i kolektywnych
KP7_UW2 - potrafi dokonać analizy różnorodnych struktur społecznych
z wykorzystaniem interdyscyplinarnej terminologii w zakresie nauk społecznych i humanistycznych
KP7_UK3 potrafi przygotować ustną wypowiedź na zadany temat związany ze studiowaną problematyką z wykorzystaniem źródeł socjologicznych
KP7_UK4 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty socjologiczne w języku obcym
KP7_UO2 potrafi przygotować prezentację multimedialną, potrafi
prezentować wyniki badań w formie multimedialnej
KP7_KK4 jest otwarty na wykorzystanie wiedzy z innych dyscyplin
naukowych w rozstrzyganiu problemów społecznych
KP7_KO1 jest otwarty na przekazywanie swojej wiedzy
KP7_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role i jest świadomy roli kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
KP7_KR5 ma świadomość znaczenia kompetencji językowych i konieczności z korzystania z publikacji zagranicznych
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania zostały wymienione w części B sylabusa.
Literatura
Sperber, D. (1996). Explaining culture: A naturalistic approach (p. 97). Blackwell: Oxford.
Richerson, P. J., & Boyd, R. (2008). Not by genes alone: How culture transformed human evolution. University of Chicago press.
Hoppitt, W., & Laland, K. N. (2013). Social learning: an introduction to mechanisms, methods, and models. Princeton University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: