Design thinking dla starzejącej się populacji 480-SS2-1DTS2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Język przedmiotu język polski
Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny
Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia
Wymagania wstępne – brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
16 godzin prowadzonych w formie laboratorium
Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach - 16 godzin,
- udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 4 godzin
- przygotowanie do laboratoriów - 35 godziny,
- przygotowanie do prezentacji projektu: 20 godzin
razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS
razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności:
Student/Studentka:
a) potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy (KP7_UW2)
b) posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę
skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy (KP7_UW7 )
c) posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z
wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych (KP7_UW8)
Kompetencje społeczne:
Student/Studentka:
a) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod
badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy (KP7_KK1)
Kryteria oceniania
Warsztaty zorganizowane w oparciu o metodę DT. Końcowym efektem jest przygotowanie protototypu usługi/ przedmiotu i dokonania jego ewaluacji wśród potencjalnych odbiorców/ odbiorczyń.
Ocena końcowa na podstawie:
- obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) (0-1-2)
- ocena poszczególnych etapów DT (diagnoza) (1-2-3)
- tworzenie rozwiązania i prototyp (1-2-3)
- ewaluacja prototypu (1-2-3)
- prezentacja końcowa (1-2-3)
Każdy z uczestników kursu dokonuje również samoewaluacji (2-3-4-5) oraz w zespoły anonimowo oceniają również poszczególnych uczestników (2-3-4-5)
Skala punktów do oceny:
bdb - 27-25
db+ 24 - 22
db 21- 19
dst + 18-16
dst 15-13
Literatura
1) Beata Michalska - Dominiak, Piotr Grocholiński, "Poradnik Design Thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie", One Press, 2019
2) Agnieszka Sikorska, "Planowanie i prowadzenie warsztatów Design Thinking", Fundacja Stocznia Warszawa 2022 dostępne na: https://stocznia.org.pl/publikacje/planowanie-i-prowadzenie-warsztatow-design-thinking/
3) Zrób to sam. Twój wpływ na rozwój. dostępne na: https://stocznia.org.pl/publikacje/zrob-to-sam-twoj-wplyw-na-rozwoj/
4) Ewaluacja prototypów innowacji społecznych. Przewodnik, Social Innovation Canada, 2023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: