Podstawy socjologii starości i ludzi starych 480-SS2-1PSS2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Kod przedmiotu 480-SS2-1PSS2
Język przedmiotu język polski
Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny
Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia
Wymagania wstępne – brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
16 godzin prowadzonych w formie laboratorium
Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach - 16 godzin,
- udział w konsultacjach związanych z zajęciami i zaliczeniu przedmiotu – 7 godzin
- przygotowanie do laboratoriów - 32 godziny,
- przygotowanie do kolokwium: 20 godzin
razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS
razem: łącznie 75 godzin = 3 pkt. ECTS
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480-SS2-1PSS2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe: |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 480-SS2-1PSS2 Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu: przedmiot fakultatywny Rok studiów /semestr: I rok studiów; studia II stopnia, semestr II Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk socjologicznych, dyscyplina: socjologia Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Punkty ECTS: 3 punkty ECTS = 75 godzin Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności:
Student/Studentka:
a) potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy (KP7_UW2)
b) posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy (KP7_UW7 )
c) posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych (KP7_UW8)
Kompetencje społeczne:
Student/Studentka:
a) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy (KP7_KK1)
Kryteria oceniania
W trakcie trwania zajęć student zdobywa punkty, a jego końcowa ocena będzie zależeć od ich liczby. Zaliczenie laboratorium wymaga uzyskania min. 51% punktów.
Dopuszczalna jest 1 nieobecność na zajęciach. Wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć zgłaszając się na dyżur do osoby prowadzącej te zajęcia nie później niż w ciągu tygodnia. Podstawą zaliczenia nieobecności będzie znajomość materiału omawianego w dniu nieobecności studenta. Na koniec semestru każda nadprogramowa i niezaliczona nieobecność skutkuje punktem ujemnym (- 2 pkt.) uwzględnionym w punktacji za cały przedmiot.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami, posiadającymi w tym w zakresie stosowne zaświadczenia, forma zaliczenia laboratorium może być
przedmiotem uzgodnienia z osobą prowadzącą zajęcia.
Literatura
1. B. Szatur -Jaworska, P. Błędowski, M. Dzięgielewska, Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR 2006.
2. I. Grzeszek, Stereotyp starości, [w:] M. Kuchcińska (red.), Zdrowie człowieka i jego edukacja gerontologiczna, Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej 2004, s. 117-124.
3. E. Trafiałek, Starzenie się i starość. Wybór tekstów z gerontologii społecznej. Kielce: Wydawnictwo Uczelniane Wszechnica Świętokrzyska, 2006.
4. E. Frąckiewicz, R. Iwański (red.), Srebrna gospodarka. Perspektywa interdyscyplinarna, Szczecin: Akademia Sztuki w Szczecinie, 2021.
W cyklu 2023:
1. B. Szatur -Jaworska, P. Błędowski, M. Dzięgielewska, Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR 2006. |
W cyklu 2024:
1. B. Szatur -Jaworska, P. Błędowski, M. Dzięgielewska, Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR 2006. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: