Komunikacja marketingowa 480-SS2-2KMA2
Celem przedmiotu jest dostarczenie podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej, ukazanie oraz trenowanie przez studentów i studentki praktycznych możliwości jej zastosowania na studiach przypadku (case studies). Na zajęciach przewidziane jest podejmowanie przez uczestników krytycznej dyskusji na temat zasadności poszczególnych rozwiązań dotyczących analizowanych przez nich studiów przypadku, co istotne jest zwłaszcza w warunkach nasycenia rynku, rosnących oczekiwań potencjalnych nabywców, a zarazem ograniczeń w zakresie możliwości nabywczych związanych z sytuacją kryzysową i zmian preferencji konsumpcyjnych, co sprawia, że doprowadzenie do sprzedaży towarów i usług staje się coraz większym wyzwaniem.
Przedmiot dotyczy komunikacji marketingowej rozumianej nie tylko jako procesy przekazywania przez firmę informacji dotyczącej produktów/usług innym podmiotom, zwłaszcza potencjalnym nabywcom, ale też dwustronnych (lub wielostronnych) procesów komunikowania się z nimi w tym zakresie.
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Język przedmiotu: język polski
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Rok studiów i semestr: II rok studiów, IV semestr
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, praca nad literaturą oraz innymi źródłami, dyskusja w grupie, prace projektowe, prezentacje multimedialne
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta/ki:
- udział w ćwiczeniach - 30 godz.
- udział w zaliczeniu końcowym - 2 godz.
- udział w konsultacjach - 18 godz.
- przygotowanie do zajęć - 10 godz.
- przygotowanie projektów i do zaliczenia - 40 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta/ki związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela to 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Nakład pracy studenta/ki o charakterze praktycznym to 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka:
1. Ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod komunikacji marketingowej i ich ograniczeń (KP7_WG6).
2. Ma wiedzę na temat zasad funkcjonowania nadawców i odbiorców komunikacji marketingowej (KP7_WK4).
Umiejętności
Student/ka:
1. Posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy, potrafi przygotować prezentację swojego projektu, również multimedialną (KP7_UW7).
Kompetencje społeczne
Student/ka:
1. Ma pogłębioną świadomość znaczenia wiedzy socjologicznej w rozwiązywaniu problemów społecznych, jest otwarty na przekazywanie swojej wiedzy (KP7_KO1).
2. Jest otwarty na pracę w zespole i parach, podczas pracy zespołowej potrafi sprawnie wejść zarówno w rolę nadawcy, jak i odbiorcy komunikatu marketingowego (KP7_KO2).
Kryteria oceniania
1. Dopuszczalna jest 1 nieobecność. Ewentualne kolejne nieobecności należy niezwłocznie zaliczyć na konsultacjach w oparciu o zadaną literaturę.
2. Podczas trwania semestru studenci i studentki przygotowują projekty (case studies) zgodnie z otrzymanymi wytycznymi. Projekty są indywidualne i grupowe. Każdy projekt musi zostać złożony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Zaliczenie studiów przypadku stanowi podstawę uzyskania oceny końcowej z przedmiotu.
Skala ocen:
Ocena dst. - zaliczenie jednego projektu (studium przypadku) podczas trwania semestru
Ocena db. - zaliczenie dwóch projektów (studiów przypadku) podczas trwania semestru
Ocena bdb. - zaliczenie trzech projektów (studiów przypadku) podczas trwania semestru
Literatura
Ludi Koekemoer (red.), 2004, Marketing Communications, Juta &Co Ltd.
John Egan, 2007, Marketing Communications, Thomson Learning.
Philip J. Kitchen, 1999, Marketing Communications: Principles and Practice, Thomson Learning.
Paul Smith, Chris Berry, Alan Pulford, 2002, Strategic Marketing Communications: New Ways to Build and Integrate Communications, Kogan Page.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: