Komunikacja miedzykulturowa w zglobalizowanym świecie 480-SS2-2KMZ2
Zajęcia organizacyjne
2. Kultura-komunikacja – wielokulturowość
3. Komunikacja międzykulturowa w praktyce
4. Stereotypy i uprzedzenia
5. Komunikacja międzykulturowa w praktyce
6. Etnocentryzm
7. Komunikacja międzykulturowa w praktyce
8. Proces komunikacji w otoczeniu wielokulturowym
9. Komunikacja międzykulturowa w praktyce
10. Przełamywanie barier w Komunikacji międzykulturowej
11. Komunikacja międzykulturowa w praktyce
12. Wymiary kultur wg G. Hoftstede
13. Komunikacja międzykulturowa w praktyce
14. Zarządzanie wielokulturowością
15. Prezentacja projektów przygotowanych przez Studentki/ Studentów
W cyklu 2023:
Zajęcia organizacyjne |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KP7_WG4 - ma pogłębioną wiedzę o różnych podejściach teoretycznych wyjaśniających istotę struktur społecznych i relacji między nimi
WP6_WG5 ma pogłębioną wiedzę na temat zróżnicowania kulturowego i jego konsekwencji dla funkcjonowania struktur społecznych i politycznych
KP7_WG6 - posiada pogłębioną wiedzę na temat relacji komunikacji i mediów w nowoczesnym społeczeństwie w aspekcie socjologicznym, kulturowym, politycznym, ekonomicznym
KP7_WK1 ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania struktur ekonomicznych, politycznych i religijnych we współczesnym świecie
KP7_WK2
posiada pogłębioną wiedzę z zakresu zróżnicowania narodowo-etnicznego współczesnego świata zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym
KP7_UW1
potrafi dokonać analizy różnorodnych struktur społecznych z wykorzystaniem interdyscyplinarnej terminologii w zakresie nauk społecznych i humanistycznych
KP7_UW7 posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
KP7_KO1 ma pogłębioną świadomość znaczenia wiedzy socjologicznej w rozwiązywaniu problemów społecznych, jest otwarty na przekazywanie swojej wiedzy
Kryteria oceniania
Przedmiot nastawiony jest na pracę Studentów na ćwiczeniach, warsztatowo.
Studenci mają prawo do jednej nieobecności w semestrze. Ewentualne kolejne nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uprzednim skonsultowaniu z prowadzącą zakresu materiału do opracowania.
Kryteria oceniania:
Osoby aktywne na 90% zajęć, wykonujące wszystkie prace domowe - ocena bdb
Osoby aktywne na 80% zajęć, wykonujące wszystkie prace domowe otrzymają ocenę dobrą plus
Osoby aktywne na 70% zajęć, wykonujące większość prac domowych - ocena dobra
Osoby aktywne na 50% zajęć i wykonujące większość prac domowych - ocena dostateczna plus
Osoby nie wykazujące aktywności, wykonujące część prac domowych ocena dostateczna.
Studenci z niepełnosprawnościami, problemami zdrowotnymi zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, w porozumieniu wykładowca-student, możliwa jest zmiana formy zaliczenia.
Literatura
Hofstede G.(2000) Kultury organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2000;
Boski P. (2010) Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. (rozdz. 2, 3, 6, 10, 12, 14);
Sadowski A. (2019). Socjologia wielokulturowości, Nomos, Kraków; Huntington S., Harrison L. (2002) Kultura ma znaczenie, Antropos, Kraków
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: