Seminarium magisterskie II 480-SS2-2SEM2
• Profil studiów - ogólnoakademicki.
• Rodzaj przedmiotu– obowiązkowy
• Dziedzina i dyscyplina nauki –nauki socjologiczne, socjologia,
• Rok studiów/semestr– rok 1 (IIst.) /semestr 1 i 2
• Wymagania wstępne–brak
• Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć– 90 godzin seminariów
• Metody dydaktyczne – seminaria, konsultacje
Punkty ECTS 15
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w seminarium – 90 godz.,
konsultacje – 55 godz.,
przygotowanie do zajęć i realizacja zadań etapowych związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej – 230 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 145 godzin, co odpowiada 5,7 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 230 godzin, co odpowiada 9,3 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Student_ka:
KP7_WG1 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej i potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne
KP7_WG2 ma pogłębioną wiedzę na temat wieloparadygmatyczności w socjologii
KP7_WG11 ma pogłębioną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod i technik badawczych oraz triangulacji danych, zna ograniczenia metod i technik badawczych
KP7_WK3 zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
KP7_UW2 potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy
KP7_UW3 potrafi umiejętnie i w oparciu o merytoryczne argumenty dobrać metody badawcze i sposób analizy do konkretnych problemów socjologicznych
KP7_UW4 potrafi samodzielnie stawiać hipotezy badawcze podejmuje próby ich falsyfikacji, krytycznie odnosi się do otrzymanych wniosków
KP7_UW5 potrafi badać złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie socjologii.
KP7_UW8 posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych
KP7_UW9 potrafi samodzielnie zaprojektować i zrealizować projekt badawczy, w sposób twórczy i krytyczny odnosząc się do metod i technik badawczych oraz powiązać go z zagadnieniami teoretycznymi
KP7_UK5 potrafi przygotować pracę dyplomową (magisterską) z zakresu socjologii, przestrzegając reguł redakcyjnych i językowych oraz zasad warsztatowych, jak również zaprezentować swój dorobek naukowy (egzamin dyplomowy)
KP7_KK1 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy
KP7_KR1 ma pogłębioną świadomość problemów etycznych związanych z przeprowadzaniem badań socjologicznych, w tym swojego wpływu na podmiot badania
KP7_KR3 ma świadomość znaczenia kompetencji językowych i konieczności z korzystania z publikacji zagranicznych
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę.
Metody dydaktyczne: dyskusje na podstawie literatury oraz danych badawczych, prezentacje referatów, prace pisemne związane z procesem tworzenia prac dyplomowych
Ocena studenta (w skali 2-5) oparta jest na realizacji zadań związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej, takich jak: prezentacja przeprowadzonej kwerendy bibliotecznej, opracowanie narzędzi badawczych, realizacja badania, opracowanie danych badawczych. Zakres zadań może różnić się indywidualnie w zależności od wybranych tematów prac i grupy seminaryjnej.
Literatura
Literatura jest zależna od tematów podjętych przez seminarzystki i seminarzystów.
Pozycje przydatne dla warsztatu pisania pracy dyplomowej:
Tomaszczyk Jacek, Matysek Anna. 2020. Cyfrowy warsztat humanisty. Warszawa. PWN.
Howard. S. Becket. 2018. Triki badawcze w socjologii. Jak w pełni wykorzystać potencjał badań społecznych. Warszawa: PWN.
Craswell John. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: wyd. UJ
Denzin Norman, Lincoln Yvonnah. 2009. Metody badań jakościowych. t.1, 2. Warszawa: PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: