Historia integracji europejskiej 490-MS1-2HIE
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, stosunki międzynarodowe
Rok studiów/semestr: rok II/ sem. III
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
Konwersatorium - 15 godz.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, analiza przypadków, moderowana dyskusja, praca projektowa.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt. ECTS, udział w konsultacjach - 5 godzin, co odpowiada 0,2 pkt. ECTS, przygotowanie do zajęć i zaliczenia przedmiotu - 30 godzin, co odpowiada 1,2 pkt. ECTS.
Razem 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 godzin, co odpowiada 0,8 pkt. ECTS.
Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 godzin, co odpowiada 1,2 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KP6_WG2 - uwarunkowania geograficzne, polityczne, społeczno-ekonomiczne, prawne stosunków międzynarodowych
KP6_WG3 - historię oraz obowiązujące zasady, normy i przepisy funkcjonowania instytucji i organizacji będących uczestnikami relacji międzynarodowych
KP6_WG4 - w zaawansowanym stopniu historię stosunków międzynarodowych oraz historię współczesną
KP6_WG5 - specyfikę stosunków międzynarodowych na płaszczyźnie politycznej, ekonomicznej i kulturalnej w perspektywie globalnej i regionalnej
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KP6_UW3 - interpretować krajowe i międzynarodowe wydarzenia, odwołując się do wiedzy teoretycznej i uwarunkowań historycznych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KP6_KO1 - budowania więzi społecznych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym
KP6_KR2 - dbałości o dorobek i tradycje historyczno-kulturowe regionu, Polski i Europy
Kryteria oceniania
Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę, na którą składa się:
- obecność na zajęciach, nieobecności zaliczane są na konsultacjach u osoby prowadzącej ćwiczenia ( ponadto prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych, oprócz godzin dyżurów, konsultacji na uprzednią prośbę studenta), dopuszczalna liczba nieobecności niewymagających odpracowania: 1 (z wyłączeniem terminu prezentacji pracy projektowej, o której mowa poniżej).
- przygotowanie i zaprezentowanie w uprzednio ustalonym z prowadzącym terminie indywidualnie lub w grupach pracy projektowej na temat wskazany przez prowadzącego (w sumie 50 pkt.) oraz zaliczenie kolokwium (w formie testu, w sumie 50 pkt.).
Ogólna punktacja (suma 100 pkt.):
do 50% punktów - 2,0
51%-60% punktów - 3,0
61%-70% punktów - 3,5
71%-80% punktów - 4,0
81%-90% punktów - 4,5
91%-100% - punktów - 5,0
Aktywne uczestnictwo w zajęciach może skutkować podwyższeniem oceny o pół stopnia.
Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. K. Łastawski, „Historia integracji europejskiej”, Warszawa 2011.
2. K. Popowicz, „Historia integracji europejskiej”, Warszawa 2006.
3. Unia Europejska istota, szanse, wyzwania, Warszawa 2018.
Literatura uzupełniająca:
1. Z. Brodecki, Prawo integracji w Europie, Warszawa 2009.
2. H. Tendera-Właszczuk, W. Babą, M. Zajączkowska, Nowe wyzwania integracji europejskiej, Warszawa 2016.
4. Z. Brodecki, Prawo integracji w Europie, Warszawa 2009.
5. J. Barcik, R. Grzeszczak, Prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2022.
6. J. Barcz, M. Górka, A. Wyrozumska, Instytucje i prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2020.
7. J. Czaputowicz, Teorie integracji europejskiej, Warszawa 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: