Analiza rynków ekonomicznych 490-MS2-1ARE
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, stosunki międzynarodowe
Rok studiów/semestr: rok I/ sem. III
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
Konwersatorium - 30 godz.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, analiza przypadków, moderowana dyskusja, praca projektowa.
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 30 godzin, co odpowiada 1,2 pkt. ECTS, udział w konsultacjach - 90 godzin, co odpowiada 3,6 pkt. ECTS, przygotowanie do zajęć i zaliczenia przedmiotu - 5 godzin, co odpowiada 0,2 pkt. ECTS.
Razem 50 godzin, co odpowiada 5 pkt. ECTS.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 120 godzin, co odpowiada 4,8 pkt. ECTS.
Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 5 godzin, co odpowiada 0,2 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, absolwent zna i rozumie:
KP7_WG1 dynamikę relacji między uczestnikami stosunków międzynarodowych
KP7_WG2 w pogłębionym stopniu metodologię nauk humanistycznych i społecznych oraz perspektywy rozwoju nauki o stosunkach międzynarodowych
KP7_WG3specyfikę stosunków międzynarodowych polegającą na ich interdyscyplinarnym charakterze
Umiejętności, absolwent potrafi:
KP7_UK2 dyskutować, posługując się terminologią związaną z kierunkiem studiów
Kryteria oceniania
Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę, na którą składa się:
- obecność na zajęciach, nieobecności zaliczane są na konsultacjach u osoby prowadzącej ćwiczenia ( ponadto prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych, oprócz godzin dyżurów, konsultacji na uprzednią prośbę studenta), dopuszczalna liczba nieobecności niewymagających odpracowania: 1 (z wyłączeniem terminu prezentacji pracy projektowej, o której mowa poniżej),
- przygotowanie i zaprezentowanie w uprzednio ustalonym z prowadzącym terminie indywidualnie lub w grupach pracy projektowej na temat wskazany przez prowadzącego (w sumie 50 pkt.) oraz zaliczenie kolokwium (w formie testu, w sumie 50 pkt.).
Ogólna punktacja (suma 100 pkt.):
do 50% punktów - 2,0
51%-60% punktów - 3,0
61%-70% punktów - 3,5
71%-80% punktów - 4,0
81%-90% punktów - 4,5
91%-100% - punktów - 5,0
Aktywne uczestnictwo w zajęciach może skutkować podwyższeniem oceny o pół stopnia.
Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA:
Grzegorczyk W., Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
Milic-Czerniak R. Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, Diffin, Warszawa 2019.
Lubiński M., Analiza koniunktury i badanie rynków, Elipsa, Warszawa 2004.
Kotler P., K. L. Keller, Marketing : na podstawie najnowszego czternastego wydania oryginału, Rebis, Poznań, 2022.
LITERATURA POMOCNICZA:
Limański A., Drobnik I., Marketing międzynarodowy, Diffin, Warszawa 2010.
Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
Krugman P., Obstfeld M., Melitz M., International Economics: Theory and Policy, Global Edition, Pearson, Boston 2022.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: