Programowanie w Internecie 510-IS1-2PIN-23
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 2/ 4
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Przedmioty wprowadzające: Podstawy programowania strukturalnego, Systemy operacyjne
Wykład: 30h Laboratorium: 30h
Metody dydaktyczne: Wykłady, laboratoria polegające na praktycznym wykorzystaniu technologii i narzędzi przedstawionych na wykładzie wymagające zaprojektowania i implementacji zadania indywidualnie lub do wykonania w małej grupie.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 30h
- laboratorium 30h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 5h
- laboratorium 5h
Zapoznanie z literaturą: 5h
Zadania projektowe realizowane w domu: 5h
Przygotowanie do zaliczenia: 5h
Czas trwania zaliczenia: 2h
Udział w konsultacjach: 13h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 75h, 3 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h, 1ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Zna podstawy języków opisu stron WWW - KA6_WG8
Potrafi scharakteryzować model aplikacji typu klient-serwer - KA6_WG9
Potrafi wymienić popularne serwery WWW oraz baz danych - KA6_WG5
Zna podstawowe cechy najpopularniejszych języków programowania wykorzystywanych do tworzenia dynamicznych serwisów sieciowych - KA6_WG4, KA6_WG8
Potrafi nazwać główne protokoły wykorzystywane do komunikacji w Internecie - KA6_WG9
Umiejętności:
Potrafi tworzyć statyczne i dynamiczne strony WWW - KA6_UW18
Umie wykorzystać możliwości przeglądarek internetowych do tworzenia programów wykonywanych po stronie klienta - KA6_UW17, KA6_UW18
Potrafi programować proste aplikacje CGI po stronie serwera - KA6_UW8, KA6_UW17, KA6_UW18
Potrafi uruchomić i wstępnie skonfigurować serwer WWW oraz serwer baz danych w oparciu o dostępną dokumentację - KA6_UK1
Potrafi realizować projekty internetowe skierowane do wielu użytkowników - KA6_UO2
Rozumie potrzebę stałego dokształcania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości Internetu - KA6_UU1
Kompetencje społeczne:
Jest świadomy odpowiedzialności związanej z zarządzaniem danymi dostępnymi w sieci Internet - KA6_KR1
Dostrzega potencjał wynikający z prowadzenia aktywności w ramach projektowanych aplikacji internetowych - KA6_KO1
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładu w postaci testu pisemnego. Dopuszczalna liczba nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach laboratoryjnych to 20% zajęć.
W przypadku kształcenia na odległość zaliczenie odbywa się za pomocą narzędzi dostępnych na platformie Eduportal / USOSMail.
Literatura
Literatura podstawowa:
Dokumentacja: HTML, CSS, XML, XSL, JavaScript, PHP, Apache, MySQL.
W3Schools Online Web Tutorials: www.w3schools.com/
Literatura uzupełniająca:
V. DeBolt. HTML i CSS. Mikom, 2005.
D.A. Crowder, A. Bailey. Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie II, Helion, 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: