Ochrona własności intelektualnej 510-IS2-1OWI-23
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina informatyka
Rok studiów / semestr: rok I, studiów II stopnia, sem. I
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 10 godz.
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja , konsultacje
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 10 godzin, przygotowanie do zajęć i egzaminu 0 godzin, udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godzin. Razem: 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 0 godz., co odpowiada 0 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student jest gotów do:
KA7_KR2 - docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób oraz przestrzega zasad etyki zawodowej
Kryteria oceniania
Zaliczenie końcowe - zaliczenie pisemne lub ustne.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. J. Sieńczyło-Chlabicz (red.), Prawo własności intelektualnej - Teoria i praktyka, Warszawa 2021
2. J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Warszawa 2021
3. P. Kostański, Ł. Żelechowski, Prawo własności przemysłowej, wyd. 2, Warszawa 2020
4. E. Nowińska, U. Promińska, K. Szczepanowska-Kozłowska, Własność przemysłowa i jej ochrona, Warszawa 2021
Literatura uzupełniająca:
1. J. Barta (red.), System Prawa Prywatnego, t. 13, Prawo autorskie, Warszawa 2017
2. R. Skubisz (red.), System Prawa Prywatnego. Prawo własności przemysłowej, tomy 14A, 14B, 14C, Warszawa 2017
3. W. Machała, R.M. Sarbiński (red.), Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, Warszawa 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: