Sztuka współczesna - wybrane zagadnienia 520-KS1-1KON11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WK2, KA6_WK3 , KA6_UW4, KA6_UK2, KA6_UU3 , KA6_KK1, KA6_KR3
1. Wiedza:
Student zna i rozumie podobieństwa i różnice pomiędzy wielowiekowym dorobkiem sztuki, a sztuką współczesną. Student posiada wiedzę na temat wartościowania najnowszych zjawisk w sztuce współczesnej. (ocena prezentacji)
2. Umiejętności:
Student umie realizować własne koncepcje artystyczne korzystając z różnych źródeł, materiałów, technik artystycznych i z nowoczesnych technologii.(ocena pracy plastycznej)
Student umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac wizualnych oraz potrafi prezentować wyniki i kierunki dalszych poszukiwań twórczych. (ocena pracy plastycznej)
3. Kompetencje społeczne:
Student rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. (ocena przygotowania i udziału w ćwiczeniach)
Kryteria oceniania
Zaliczenie: ocena w stopniu.
Warunki zaliczenia przedmiotu:
1. Przygotowanie materiałów plastycznych do pracy warsztatowej i twórcza aktywność na zajęciach (realizacja zadań praktycznych)
2. Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach
(dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
3. Zaliczenie (bez oceny w stopniu) wszystkich prac plastycznych wykonywanych podczas zajęć
4. Opracowanie (w parach) prezentacji zaliczeniowej i przedstawienie jej podczas konwersatoriów
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Chadwick Whitney, Kobiety, sztuka, społeczeństwo, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2015
2. Dziamski Grzegorz, Sztuka po końcu sztuki. Sztuka początku XXI wieku, Galeria Miejska ARSENAŁ, Poznań 2009
3. Hessel Katy, Historia sztuki bez mężczyzn, Wydawnictwo Marginesy, Warszawa 2024
3. Kowalczyk Izabela, Ciało i władza. Polska sztuka krytyczna lat 90., Wydawnictwo SIC!, Warszawa 2002
4. Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000 roku, (red.) Grzegorz Borkowski, Adam Mazur, Monika Branicka, Wydawnictwo CSW, Warszawa 2007
5. Skutnik Jolanta, Muzeum sztuki współczesnej jako przestrzeń edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2008
Literatura uzupełniająca:
1. Czy sztuka jest potrzebna i dlaczego, (red.) Magdalena Godlewska, Galeria Arsenał, Białystok 2011
2. Sosnowska Joanna, Polacy na Biennale Sztuki w Wenecji 1895-1999, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 1999
3. Ujma Magdalena, Sztuki wizualne, ParkEdukacja, Warszawa-Bielsko Biała 2011
4. Albumy i katalogi do wybranych wystaw indywidualnych i zbiorowych
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: 1. Chadwick Whitney, Kobiety, sztuka, społeczeństwo, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2015 Literatura uzupełniająca: 1. Czy sztuka jest potrzebna i dlaczego, (red.) Magdalena Godlewska, Galeria Arsenał, Białystok 2011 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: