Psychologia w badaniach marketingowych 520-KS1-2PBM
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – moduł 4, obowiązkowy, przedmioty specjalnościowe- Reklama i public relations
Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia
Rok studiów/semestr rok drugi, semestr pierwszy, studia pierwszego stopnia
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 15 godzin
Metody dydaktyczne wykład
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w wykładach: 15 godz.
Przygotowanie do zaliczenia pisemnego i obecność na nim: 10 godz.
Razem: 25 godz.
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 16 godz., 0,6 pkt
- o charakterze praktycznym – 10 godz., 0,4 pkt
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna klasyczne i współczesne dokonania psychologii w reklamie i marketingu ( KP6_WG2)
2. Student zna podstawową terminologię psychologiczną w języku polskim i w wybranym języku obcym (KP6_WG3)
3. Student potrafi rozpoznać techniki marketingowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych
metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych (KP6_UW4).
4. Student potrafi komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii z psychologii marketingu (KP6_UK1)
5. Student jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy
i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego (KP6_KK1)
Kryteria oceniania
zaliczenie pisemne, test, zaliczenie po uzyskaniu 51% poprawnych odpowiedzi
Literatura
Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.
Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP.
Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP
Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.
Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: