Socjologia w badaniach marketingowych 520-KS1-2SBM
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Język przedmiotu: język polski
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny - reklama i public relations
Rok studiów i semestr: II rok studiów, III semestr
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk socjologicznych
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładu
Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusje dydaktyczne
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta/ki:
- udział w wykładach - 15 godz.
- przygotowanie do zaliczenia - 13 godz.
- udział w konsultacjach - 2 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta/tki związany z zajęciami: wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela 17 godz. (0,6 pkt ECTS) i o charakterze praktycznym 13 godz. (0,4 pkt ECTS).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka:
1. Zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze (KP6_WK2).
2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury (KP6_WG2).
Umiejętności
Student/ka:
1. Samodzielnie zdobywa wiedzę i umiejętności badawcze na poziomie podstawowym (KP6_UU1).
2. Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia (KP6_UK2).
Kompetencje społeczne
Student/ka:
1. Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego (KP6_KK1).
2. Jest otwarty na nowe idee i poglądy (KP6_KO1).
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie testu - 20 pytań zamkniętych i otwartych
Prawidłowa odpowiedź na 1 pytanie to 1 pkt, maksymalnie w teście uzyskać można 20 pkt.
Skala ocen:
11 - dst
12-13 - dst+
14-16 - db
17 - db+
18-20 - bdb
Literatura
Literatura podstawowa:
- H.S. Becker, Triki badawcze w socjologii. Jak w pełni wykorzystać potencjał badań społecznych, PWN, Warszawa 2018.
- J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
- K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.
- J. Perek-Białas, M. Rószkiewicz, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba-Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, PWN, Warszawa 2013.
- K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2014.
Literatura uzupełniająca:
- I. Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2023, http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.14595.66082/2.
- A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2006.
- L. Grabarski, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
- D. Maison, Jakościowe metody badań społecznych. Podejście aplikacyjne, PWN, Warszawa 2023.
- H. Nessim, M.R. Doge, Kształtowanie cen. Strategie i procedury, PWE, Warszawa 1998.
- E. Rudawska, Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
- M.J. Thomas (red.), Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1999.
- T. Tyszka, Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Scholar, Warszawa 2010.
- P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: