Badania marketingowe 530-ZN1-1BMA
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2
Wymagania wstępne: Marketing
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin
Metody dydaktyczne:
- podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań
- ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja
Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard.
Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. )
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach- 9
Udział w ćwiczeniach - 15
Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 57
Udział w konsultacjach - 5
Przygotowanie do wykładów i zaliczenia - 20
Studiowanie literatury - 18
Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125
Wskaźniki ilościowe:
Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 29h; 1,16 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1BMA_WG1 student posiada zaawansowaną wiedzę o relacjach rynkowych łączących podmioty runku , w tym sprzedawcę z klientem celem realizacji badań marketingowych KA6_WG1 - test
1BMA_UW01 student prawidłowo analizuje i interpretuje zachowania podmiotów rynkowych mających wpływ na aktywność marketingową podmiotu, uwzględniając wpływ zjawisk gospodarczych, prawnych, kulturowych i politycznych na te zachowania KA6_UW1 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium
1BMA_UW02 realizując badania marketingowe student w oparciu o zdobyte dane rozstrzyga złożone i nietypowe wyzwania marketingowe wynikające z uwarunkowań gospodarczych, prawnych, kulturowych i politycznych KA6_UW2 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków
1BMA_UW03 student potrafi podejmować decyzji w obszarze marketingu dysponując danymi z zbadań marketingowych oraz w oparciu o dotychczas zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i jakości KA6_UW4 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium
1BMA_UW04 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym KA6_UW5 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków
1BMA_UK01 potrafi przygotować opracowanie pisemną i prezentację z zakresu marketingu w oparciu zmienne pochodzące z badań marketingowych i innych w obszarze marketingu KA6_UK1 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, przygotowanie projektu
1BMA_UK02 potrafi wypowiedzieć się na temat badań marketingowych i tematów pokrewnych w obszarze marketingu dobierając do tego słownictwo z ww. obszaru tematycznego KA6_UK2 - przygotowanie projektu
1BMA_UO01 potrafi realizować zadania i projektu z zakresu badań marketingowych w grupie, przyjmują w trakcie tego procesu różne role KA6_U01 - przygotowanie projektu
Kryteria oceniania
Metody:
Wykład - zaliczenie testu końcowego
Ćwiczenia: zaliczenie testu w formie zadania grupowego, wykonanie studium przypadku i projektów
Kryteria:
Wykład- uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z testu końcowego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń.
Ćwiczenia: - uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z następujących aktywności: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusj
Literatura
Literatura Podstawowa:
1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe : metody, nowe technologie, obszary aplikacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
2. D. Maison, A. Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe : od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
3. R. Milic-Czerniak (red.), Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania, Difin, Warszawa 2019.
4. M. Rószkiewicz, K. Mazurek-Łopacińska, A. Sagan (red.), Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych: podejścia ilościowe, jakościowe i mieszane, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2021.
Literatura Uzupełniająca:
1. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: