Strategie przedsiębiorstw handlowych 530-ZS1-3SSPH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Studia I stopnia
Rok studiów:3
Semestr: 5
Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 30h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, aktywność
ECTS = 4 punkty
Nakład pracy studenta:
Udział w wykładach = 15 h
Udział w ćwiczeniach = 30 h
Udział w konsultacjach = 5 h
Przygotowanie do ćwiczeń = 35 h
Przygotowanie do zaliczenia = 17 h
Łączny nakład pracy studenta: 102 h.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz. 2,00 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
(3SSPH_WG1) ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych
(3SSPH_WK3) ma podstawową wiedzę odnośnie powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji handlowych
3SSPH_WK4) posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami handlowymi w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej
(3SSPH_WK7) posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg
UMIEJĘTNOŚCI
(3SSPH_UW1) potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych w długofalowej perspektywie czasowej
(3SSPH_UW4) wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów strategicznych
(3SSPH_UO1) potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
(3SSPH_UU1) potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
KOMPETENCJE
(3SSPH_KO2) wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie testu pisemnego zawierającego 15 pytań z wielokrotnością odpowiedzi (od jednego do trzech prawidłowych odpowiedzi). Dodatkowo, ocena może zostać podwyższona przez aktywność studenta w trakcie wykładu ( polegająca na wypowiadaniu się i prezentowaniu własnych opinii i przemyśleń). Aby przystąpić do egzaminu konieczne jest uzyskanie zaliczenia ćwiczeń.
Ćwiczenia zaliczane są na podstawie aktywności na zajęciach, poziomu rozwiązywanych zadań. Na zaliczenie ćwiczeń niezbędne jest uzyskanie 51% punktów możliwych do zdobycia.
Literatura
Podstawowa
T. Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE 2005
Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, M. Sławińska (red. nauk.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
H. Mruk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE 2000
R. Hammond, Smart Retail: Winning Ideas and Strategies from the Most Successful Retailers in the World (4th edition), Pearson Business 2017.
Pomocnicza
A. Stabryta, Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo naukowe PWN 2022.
Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN 2022.
Uwagi
W cyklu 2023:
Semestr zimowy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: