Psychologia konsumenta 530-ZS2-2PPKO
Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Język przedmiotu: Język polski
Rodzaj przedmiotu: przedmiot specjalizacyjny
Dziedzina, dyscyplina: nauki społeczne, ekonomia
Rok studiów /semestr: drugi rok / czwarty semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych:
• Wykład - 15 h,
• Ćwiczenia - 15 h
Metoda dydaktyczna: Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych, angażujący studentów. Metoda projektowa.
Punkty ECTS: 3
Wskaźniki ilościowe:
Aktywność studenta:
- Udział w wykładach – 15 h
- Udział w ćwiczeniach - 15 h
- Przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych - 7 h
- Realizacja zadań projektowych - 15 h
- Udział w konsultacjach – 8 h
- Przygotowanie do zaliczenia – 15 h
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 38 h (1,52 ECTS)
- o charakterze praktycznym – 15 h
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
2PPKO_W01 ma wiedzę na temat różnych rodzajów relacjach zachodzących w procesie nabywania produktów, w tym między przedsiębiorcą a konsumentem, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowej konsument - przedsiębiorca (KA7_WG4)
2PPKO_W02: ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako konsumencie, biorącym udział w całym procesie decyzji nabywczych: od rozpoznania potrzeby po sprzężenie zwrotne. (KA7_WG5)
2PPKO_U01:potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zachowania nabywców a także wskazać metody badania tych zachowań. (KA7_UW1)
2PPKO_U02:potrafi właściwie analizować z punktu widzenia psychologii przyczyny i przebieg zachowań konsumentów na rynku, formułować własne opinie na temat przyczyny i konsekwencji tych zachowań oraz stawiać proste hipotezy badawcze w zakresie behawioralnej analizy konsumpcji. (KA7_UW3)
Kryteria oceniania
Wykład:
Warunkiem zaliczenia wykładu jest przystąpienie do testu zaliczeniowego (test jednokrotnego wyboru) oraz otrzymanie co najmniej 55% możliwych do uzyskania punktów.
Weryfikacja efektów uczenia się: 2PPKO_W01, 2PPKO_W02.
Ćwiczenia:
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest złożenie w terminie zadanych do realizacji projektów. Projekty muszą być złożone w formie cyfrowej na platformie Eduportal. Ocena z ćwiczeń stanowi składową ocen z:
- testu zaliczeniowego,
- zadanych projektów.
Weryfikacja efektów uczenia się: 2PPKO_U01, 2PPKO_U02, 2PPKO_W01, 2PPKO_W02.
Literatura
Literatura podstawowa:
- A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP.
- D. Maison, Psychologia konsumenta, PWN.
- P. Wójcik, Psychografia konsumentów, Wyd. Słowo i Myśl
- P. Bucki, Sapiens na zakupach, PWN.
- B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH.
- B. Schwartz, Paradoks wyboru, PWN
- D. Ariely, Potęga irracjonalności, Smak Słowa.
- W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: