Zarządzanie rozwojem osobistym 530-ZS2-2PZRO
Ogólnoakademicki
Studia stacjonarne drugiego stopnia
Moduł specjalnościowy
Zarządzanie
Rok 2, semestr IV
Podstawy kursu z psychologii ogólnej
15 godz. wykładów
15 godz. ćwiczeń
Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych
Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi
Punkty ECTS: 3,00
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS
- o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Efekty kształcenia
WIEDZA
2PZRO_W01 Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (KA7_WG5)
UMIEJĘTNOŚCI
2PZRO_U01 Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie rozwoju osobistego (KA7_UW1)
2PZRo_U02 Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (KA7_UU1)
2PZRO_U03 Student potrafi inspirować i wspierać innych w rozwoju ich wiedzy i umiejętności (KA7_UU2)
KOMPETENCJE
2PZRO_K01 Student ma pogłębioną świadomość konieczności samodzielnej i krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści, uwzględniając dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących na świecie i ich wpływ na poziom posiadanych kompetencji oraz rozwoju osobistego (KA7_UK1)
2PZRO_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z aktywnością w otoczeniu społeczno-gospodarczym i wykonywaniem zawodu (KA7_K01)
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (10 pytań z treści ćwiczeń i literatury). Warunkiem przystąpienia do zaliczenia ćwiczeń jest uczęszczanie na zajęcia. Dopuszczalne są 3 (trzy) nieobecności, które należy usprawiedliwić i ustalić z prowadzącym warunki odpracowania nieobecności. Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 6 pozytywnych odpowiedzi.
Zaliczenie wykładów na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (15 pytań z treści wykładów i literatury). Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 8 pozytywnych odpowiedzi.
Literatura
Literatura podstawowa:
Domanowska J. (2020). Strategiczna rola inteligencji wielorakich w procesie zarządzania wiedzą. Horyzonty Polityki, 11(37), 83‑97.
Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP.
Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP.
McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP.
Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.
Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press.
Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa.
Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.
Literatura uzupełniająca:
Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki.
Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.
Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe.
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: