(in Polish) Public relations w mediach cyfrowych 430-KS2-1PRC
Zajęcia konwersatoryjne oparte będą o analizę studiów przypadku (case studies). Studenci prezentować będą wybrane przez siebie przypadki, a następnie omawiać je z wykładowcą i innymi studentami. W trakcie konwersatorium poruszone zostaną kwestie konstruowania informacji prasowych, pisania artykułów do publikacji w internecie (webwriting) oraz budowania sieci odbiorców w mediach społecznościowych (growth hacking).
Zajęcia konwersatoryjne „Public relations w mediach cyfrowych” mają za zadanie wykształcić u studentów umiejętności związane z wykorzystywaniem najważniejszych narzędzi stosowanych do prowadzenia kampanii public relations. Wśród nich są:
• media społecznościowe (m. in. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube),
• platformy blogowe pozwalające na kreowanie wizerunku firmy, prowadzenie działań związanych z dziennikarstwem branżowym i realizacją działań CSR,
• portale informacyjne o charakterze newsowym lub skupione na określonej branży.
Konwersatorium pozwoli studentom nabyć wiedzę związaną z tym, jak i do czego wykorzystywać określone narzędzia, kreując, a następnie realizując działania public relations. Chodzi przede wszystkim o zdobycie umiejętności:
• wykorzystywania potencjału tkwiącego w mediach społecznościowych (możliwość szybkiej komunikacji z klientem),
• kreowania wizerunku firmy poprzez artykuły branżowe i storytellingowe narracje (blogosfera) oraz profesjonalne relacje z mediami reprezentowanymi przez dziennikarzy internetowych i piszących do prasy drukowanej lub realizujących nagrania telewizyjne i radiowe (tu istotne będzie omówienie tzw. konwergencji mediów),
• przewidywania sytuacji kryzysowych i reagowania na sytuacje szkodzące wizerunkowi firmy, marki lub wizerunkowi osobistemu.
Studenci nauczą się, w jaki sposób korzystać z bezpłatnych narzędzi do zarządzania social mediami (m. in. Creator Studio), narzędzi do tworzenia grafik i infografik (Canva) i filmów (Adobe Spark, Vimeo Video Maker), a także narzędzi analitycznych (m. in. Google Analytics, Facebook Analytics, Twitter Analytics) i narzędzi do śledzenia trendów (m. in. Google Trands, Ubersuggest, Answer the Public). Wykształcą również umiejętności dostrzegania i wykorzystywania potencjału poszczególnych mediów społecznościowych, wykorzystujących odmienne sposoby komunikacji z klientem.
Oprócz tego studenci poznają:
• specyfikę gospodarki cyfrowej wpływającej na współczesny PR,
• fenomen custom publishing,
• drabinę socjotechnodemograficzną Forrester,
• podstawy storytellingu,
• podstawy dziennikarstwa branżowego,
• zasady budowania content marketingu.
Type of course
Mode
Prerequisites (description)
Course coordinators
Learning outcomes
Student rozumie znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiada umiejętności pozwalające mu na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w każdym przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego.
Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami firmy, organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Efekty społeczne i personalne: KA7_KO2
Student jest gotów do:
- otwartości na nowe idee i poglądy, gotowości
- do podejmowania polemiki oraz zmiany opinii w świetle dostępnych danych i - argumentów w celu inspirowania działań na rzecz interesu publicznego
KA7_KO3
Student jest gotów do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej oraz jej krytycznej oceny i przemodelowania w sposób przedsiębiorczy.
Assessment criteria
Aby otrzymać np. ocenę bdb student powinien wykazać się aktywnością na zajęciach (20 pkt.) i przygotować case studies (75 pkt.), łącznie otrzymując minimum 91 pkt.
Bibliography
● Portal poświęcony kampaniom społecznym www.kampaniespoleczne.pl,
● Portal poświęcony mediom społecznościowym www.socialpress.pl,
● Portal poświęcony mediom, reklamie, internecie i PR www.wirtualnemedia.pl,
● Mario Vargas Llosa „Burzliwe czasy”.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: