Programowanie w środowiskach graficznych 0600-IS1-2PWSG
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina: informatyka
Rok studiów / semestr: 2 / 4
Wykład: 30 Laboratorium: 30
Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium,
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 30
- laboratorium 30
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 15
- laboratorium 30
Zapoznanie z literaturą: 5
Przygotowanie do kolokwium: 10
Przygotowanie do egzaminu: 15
Czas trwania egzaminu: 2
Udział w konsultacjach: 3
Wskaźniki ilościowe:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 75, 2 ECTS
o charakterze praktycznym: 60, 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Zna w stopniu zaawansowanym język C#, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania w nim mechanizmów programowania obiektowego.. K_W04, K_W05, K_W11
Zna podstawowe pojęcia, zagadnienia oraz zasady tworzenia graficznego interfejsu użytkownika (GUI), w szczególności podstawy interfejsu okienkowego, Windows API, Windows Forms, GDI, GDI+, WPF oraz XAML. K_W03, K_W04, K_W05, K_W11
Zna wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związanych ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). . K_W04, K_W05, K_W10
Potrafi tworzyć poprawne aplikacje w paradygmacie obiektowym w C# z uwzględnieniem zaawansowanych mechanizmów obiektowych.. K_U06, K_U07, K_U08, K_U15, K_U24
Potrafi wykorzystać funkcjonalności różnych technik programowania w środowisku graficznym, m.in.: Windows API, biblioteki Windows Forms zawartej w .NET Framework oraz silnika WPF. Potrafi tworzyć graficzny interfejs użytkownika z uwzględnieniem ergonomii oraz analizy potrzeb
potencjalnych użytkowników.. K_U07, K_U08, K_U15, K_U24
Potrafi stosować w praktyce wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związane ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu).. K_U15, K_U24
Potrafi przejąć kompetencje programisty interfejsu użytkownika oraz stosować techniki programistyczne umożliwiające i ułatwiające współpracę programistów na różnych poziomach współdziałania. K_K02, K_K03
Kryteria oceniania
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia wykładu jest uprzednie zaliczenie laboratorium. Zaliczenie wykładu następuje za pomocą kolokwium zaliczeniowego
Literatura
1. Lars Powers, Mike Snell - Microsoft Visual Studio 2008. Ksiega eksperta. Helion, 2009.
2. Andrew Thoelsen - Jezyk C# i platforma .NET. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
3. John Sharp, Jon Jagger - Microsoft Visual C# .NET. Wydawnictwo RM, 2002.
4. Allen Jones - C# Księga przykładów. Promise, 2005.
5. Jose Mojica - C# i ASP.net. Szybki start. Helion, 2004.
6. Joe Mayo - C# 3.0 dla .NET 3.5 Księga eksperta. Helion, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: