Terapia filozoficzna/elementy coachingu 260-SDF3-4TFEO
Zagadnienia obejmują interpretacje filozoficzno-terapeutyczne:
sofistów, Sokratesa, cyników, Epikura, stoików, św. Augustyna, św. Tomasza z Akwinu, filozofów nowożytnych (m.in. Pascala, Rousseau) oraz filozofów współczesnych (m.in. Bergsona oraz egzystencjalistów).
Oprócz tego dyskutowane są współczesne ujęcia z zakresu coachingu.
Student przeznacza:
15 g. w ramach udziału w konwersatorium;
45 g. na lekturę proponowanych tekstów;
10 g.na przygotowania do zaliczenia.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
SD_WG03, SD_UW05,
SD_KK02, SD_KK03,
SD_KO03
weryfikacja: zaliczenie na ocenę
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę
Literatura
F. Copleston, Historia filozofii, t. I- IX, Warszawa 1991-1998.
F. Copleston, Filozofia współczesna, Warszawa 1981.
N. Carr, Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg, Warszawa 2012.
P. Hadot, Czym jest filozofia starożytna?, Warszawa 2018.
P. Hadot, Filozofia jako ćwiczenie duchowe, Warszawa 1992.
T. Mazur, O stawaniu się stoikiem. Czy jesteście gotowi na sukces?, Warszawa 2017.
D Paradowska, J. Płóciennik, Coaching w sytuacjach kryzysu, Jak przekuć trudności w dobre doświadczenie, Warszawa 2017.
P. Stankiewicz, Sztuka życia według stoików, Warszawa 2014.
U. Wolska, Terapia filozoficzna: od umiłowania mądrości do dobrego i spełnionego życia, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: