Dydaktyka szkoły wyższej 260-SDJ3-1DSW
Forma studiów: studia stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauk: nauki humanistyczne
Rok studiów/semestr: I-II rok studiów stacjonarnych, I-IV sem.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 5 godz. konwersatoriów z elementami warsztatów (sem. I-IV)
Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów
W cyklu 2022:
Forma studiów: studia stacjonarne |
W cyklu 2023:
Forma studiów: studia stacjonarne |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot:
1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi (SD_UU02, SD_UU03, SD_KK03);
sposób weryfikacji: pisemne zaliczenie, dyskusja, zadanie projektowe;
2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać (SD_UK03, SD_UU02, SD_UU03, SD_KK03);
sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie, dyskusja;
3. zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych celów kształcenia (SD_WG04, SD_UW03, SD_UU03, SD_KK03);
sposób weryfikacji: konspekt, pisemne zaliczenie, dyskusja;
4. potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć (SD_WG04, SD_UW02, SD_UW03, SD_UU01);
sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja, zadanie projektowe;
5. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego (SD_WG04, SD_UW02, SD_UK02, SD_UU01, SD_KK03);
sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach;
6. ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia (SD_UU01, SD_KK03);
sposób weryfikacji: dyskusje na zajęciach.
Kryteria oceniania
Zaliczenie każdego 5-godz. przedmiotu na podstawie aktywności, prezentacji i/lub pisemnego testu / pracy projektowej (szczegółowe wymagania określa prowadzący).
Literatura
Wykaz literatury podstawowej:
M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009.
M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny pod red. M/. Wójcickiej, Warszawa 2001.
Mikołajczyk K. Nowe trendy w kształceniu dorosłych, ORE, file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Zalacznik_nr_4_Nowe_trendy_w_ksztalceniu_doroslych.pdf
Kałużny R., Współczesne konteksty edukacji dorosłych w Polsce, „Edukacja dorosłych”, 1/2013,
file:///C:/Users/Ideapad/AppData/Local/Temp/Ka%20u%20ny%20R.%201_2013.pdf
W cyklu 2022:
M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. |
W cyklu 2023:
M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: