Seminarium doktoranckie 260-SDJ3-1SEM2
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych.
Doskonalenie u doktoranta umiejętności związanych z warsztatem naukowym, w tym: posługiwania się literaturą naukową, prowadzeniem badań naukowych, pisaniem i dokumentowaniem tekstów naukowych.
Przygotowanie przez doktoranta, pod opieką merytoryczną opiekuna, koncepcji rozprawy doktorskiej, a następnie samodzielne napisanie pod opieką naukową promotora rozprawy doktorskiej.
W cyklu 2022:
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. |
W cyklu 2023:
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
SD_WG02, SD_WG04, SD_UW01, SD_UW02, SD_UW03, SD_UK03,
SD_UK04, SD_KK01, SD_KK02, SD_KK03, SD_KO01
Kryteria oceniania
Ocenianie aktywności w trakcie zajęć, prace pisemne (rozdziały rozprawy doktorskiej), prezentacja fragmentów pracy doktorskiej.
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest napisanie i otrzymanie akceptacji konspektu pracy (w tym uzasadnienia wyboru tematu), rozdziału pracy, zebranie podstawowej bibliografii dotyczącej tematu pracy.
Zaliczenie odbywa się przez platformę MSTeams oraz przy wykorzystaniu poczty USOS.
Literatura
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach z glottodydaktyki.
Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:
1. Creswell John W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013
2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010.
3. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008.
4. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982.
5. Perlin Jacek, „Metodologia językoznawstwa diachronicznego”, Warszawa 2004
6. „Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne”, red. Piotr Stalmaszczyk, Łódź 2006
7. Wojcik Krystyna „Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacka, magisterską, doktorską”, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: