Seminarium doktoranckie 260-SDL3-1SEM1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_6
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo
Rok studiów/semestr: II rok studiów stacjonarnych III stopnia
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godz.
Punkty ECTS: 4 ECTS
za udział w seminarium: 30 h = 1 ECTS
przygotowanie do seminarium, zbieranie literatury źródłowej: 60h = 2 ECTS
pisanie rozdziału pracy doktorskiej: 30h = 1 ECTS
Razem: 120h (co odpowiada 4 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30h (co odpowiada 1 ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu studiów doktoranckich absolwent:
1. Zna i rozumie światowy dorobek współczesnego literaturoznawstwa w stopniu umożliwiającym rewizję określających go paradygmatów, obejmujących podstawy teoretyczne, zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe SD_WG01,
2. Zna i rozumie szczegółową wiedzę na temat zaawansowanych metod analizy, interpretacji i wartościowania różnych rodzajów tekstów i innych wytworów kultury, określającą stan współczesnej metodologii badań literaturoznawczych, SD_WG05
3. Potrafi definiować cel i przedmiot badań literaturoznawczych, formułować odpowiadającą ich specyfice hipotezę badawczą, twórczo stosować metody i narzędzia oraz wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań, SD_UW02
4. Potrafi inicjować i prowadzić debatę, merytorycznie argumentując, wykorzystując własne poglądy oraz stanowiska i opinie innych autorów, formułując wnioski i dokonując spójnych podsumowań, SD_UK06,
5. Potrafi uczestniczyć w dyskursie naukowym jako autor literaturoznawczych publikacji naukowych, SD_UK07,
6. Jest gotów do krytycznej oceny dorobku literaturoznawstwa oraz własnego wkładu w rozwój praktykowanej przez siebie dyscypliny SD_KK01,
7. Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, SD_KK02
Kryteria oceniania
Ocenianie aktywności w trakcie zajęć, prace pisemne (rozdziały rozprawy doktorskiej), prezentacja fragmentów pracy doktorskiej.
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest napisanie i otrzymanie akceptacji teoretycznej części pracy oraz przeprowadzenie badania.
Literatura
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach literaturoznawczych.
Bibliografia do seminarium w roku akademickim 2020/2021:
Bibliografia (dotychczasowa)
1. Bajka Zbigniew, Krótka historia reklamy na świecie i w Polsce, „Zeszyty Prasoznawcze” nr 3-4, Kraków 1993.
2. Cegielski Max, Apokalipso, Warszawa 2004.
3. Darska Bernadetta, Reklamować czy polecać? O towarze, jakim jest literatura, [w:] Życie literackie po 1989 roku, Tom 1, część 2, red. Marek Piechota, Katowice 2011.
4. Doliński Dariusz, Psychologia reklamy, Warszawa 1998.
5. Dukaj Jacek, Po piśmie, Kraków 2019.
6. Lachman Magdalena, (Para)literacki wymiar reklamy, w: „Konteksty Kultury” 2016/13, z. 3.
7. Łuczak Aleksandra, Retro reklama: za kulisami warszawskiego biznesu reklamowego w XIX wieku, Warszawa 2012.
8. Krakowiak Łukasz, Copyfighter, Warszawa 2015.
9. Katarzyna Byzia, Nie żyję, więc jestem, Warszawa 2003.
10. Karpowicz Ignacy, Niehalo, Wołowiec 2006.
11. Nowak Krystian, Wszyscy ludzie, których znam, są chorzy psychicznie, Warszawa 2018.
12. Nowe media w języku, kulturze i literaturze, red. Krzysztof Sakowski, Plęsa Łukasz Marek, Łódź 2016.
13. Przybyła-Loewe Iwona, W poszukiwaniu literackości reklamy, „Język Artystyczny 9” nr 3-4 (135-136), Warszawa 1995.
14. Shuty Sławomir, Zwał, Warszawa 2004.
15. Sosin Beata Klaudia, Dlaczego reklama może być interesująca dla literaturoznawcy, w: „Studia Historicolitteraria 4”, Kraków 2004.
16. Tkaczyk Paweł, Narratologia, Warszawa 2017.
17. Wasilewski Piotr, Dwie dekady polskiej reklamy 1990-2010, Kraków 2013.
18. Widerski Jerzy, Bohater reklamy – człowiek ponowoczesny?, „Państwo i Społeczeństwo” 2019 (XIX) nr 2.
W cyklu 2022:
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach literaturoznawczych. Bibliografia (dotychczasowa) |
W cyklu 2023:
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach literaturoznawczych. Bibliografia (dotychczasowa) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: