Przedmiot spoza dyscypliny-Społeczna Odpowiedzialność Biznesu 270-OS3-4SOB
Przedmiot 1/dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inkluzywnego biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemnych powiązań, 2/mobilizuje studentów do analizy studiów przypadku ze znanego im otoczenia instytucjonalnego, 3/zachęca do przyjęcia perspektywy krytycznej w zakresie wdrożeń omawianej idei.
Przedmiot podzielony jest na następujące bloki tematyczne:
1. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wprowadzenie.
2. Czynniki wykształcenia się orientacji przedsiębiorstw na społeczną odpowiedzialność biznesu. Kategoria interesariuszy i jej subkategorie.
3. Zakresy działań społecznej odpowiedzialności biznesu
4. Inkluzywny biznes, jego zakresy i zasady funkcjonowania
5. Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój
W cyklu 2023:
Przedmiot 1/dostarcza podstawowej wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, inkluzywnego biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz ich wzajemnych powiązań, 2/mobilizuje studentów do analizy studiów przypadku ze znanego im otoczenia instytucjonalnego, 3/zachęca do przyjęcia perspektywy krytycznej w zakresie wdrożeń omawianej idei. Przedmiot podzielony jest na następujące bloki tematyczne: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia: zal./nzal.
Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia.
Zaliczenie w postaci projektów własnych realizowanych przez studentów i prezentowanych na forum grupy.
Literatura
R. Edward Freeman, Strategic Management: A Stakeholder Approach, Cambridge University Press
Michael Humphreys, Andrew Brown, An Analysis of Corporate Social Responsibility at Credit Line: A Narrative Approach, July 2007, Journal of Business Ethics 80(3):403-418. (ResearchGate - wolny dostęp)
Nada K. Kakabadse, Cécile Rozuel, Linda Lee-Davies, Corporate social responsibility and stakeholder approach: a conceptual review, International Journal of Business Governance and Ethics, Vol. 1, No. 4, 2005, 277-302 (wolny dostęp)
Maciej Bernatt, 2009, Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, rozdział 1 (w:) Maciej Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, s. 23-74. (wolny dostęp)
Maciej Bernatt, 2009, Instrumenty i prawodawstwo międzynarodowe, rozdział 2 (w:) Maciej Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, s. 75-101. (wolny dostęp)
W cyklu 2023:
R. Edward Freeman, Strategic Management: A Stakeholder Approach, Cambridge University Press |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: