Edukacyjne problemy kształtujących się społeczeństw wielokulturowych 270-PES3-1EPKS
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne, studia III stopnia
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy
Rok studiów: 1 rok, semestr II
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
konwersatorium - 15 godzin
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu:
Metody dydaktyczne – Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem ,
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin
Bilans nakładu pracy studenta:
Ogólny nakład pracy studenta: 62h
w tym:
- udział w zajęciach dydaktycznych: 15h;
- przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury kierunkowej: 30h
- przygotowanie do egzaminu: 15 h
- udział w egzaminie: 2h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 h
- o charakterze praktycznym: 45h
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
SDNS_WG02 - Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nauk społecznych . Rozumie istotę zjawisk i procesów edukacyjnych kształtujących się społeczeństw oraz zróżnicowane uwarunkowania (społeczne, gospodarcze, kulturowe, prawne);
SDNS_WK01 - Rozumie złożoność systemów społecznych i zna problemy współczesnego świata;
SDNS_UK03 - Umie poprowadzić dyskusję na istotne tematy związane z rozwojem człowieka oraz funkcjonowaniem społeczeństwa, w szczególności w zakresie zagadnień związanych z edukacją i socjalizacją w dobie przemian społeczno-kulturowych, globalizacji, cyfryzacji i kryzysu zmiany edukacyjnej oraz współczesnych dylematów społeczeństwa;
SDNS_KO02 - Jest gotowy do działania na rzecz interesu publicznego. Ma świadomość współczesnej roli uczonego i nauczyciela akademickiego
Kryteria oceniania
egzamin ustny
Literatura
Castalls, M., Himanen, P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Giddens, A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: PWN.
Kwieciński, Z. (2012). Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Szymański, M. J. (2021) Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie. Warszawa: Difin.
Szymański, M. J. (2013). Socjologia edukacji. Zarys problematyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Śliwerski, B. (2015). Edukacja (w)polityce. Polityka (w)edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
W cyklu 2022:
Castalls, M., Himanen, P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: