Scientific writing and publishing in international academic journals 270-PES3-2SWAP
Poziom studiów: studia trzeciego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Przedmiot z MODUŁU 3b. Ścieżka uczenia się: PEDAGOGIKA
Dziedzina: Nauki Społeczne
Dyscyplina: Pedagogika
Rok studiów/semestr: III rok, sem. II
Liczba godzin: 15 h konwersatoria
Metody dydaktyczne: praca z tekstem, studia przypadków, metody aktywizujące, problemowe
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji:
1.Wiedza o pedagogice jako nauce i naukach z nią współdziałających, jej strukturze i funkcjach.
2.Podstawowa wiedza o projektowaniu i przeprowadzaniu badań ilościowych i jakościowych w naukach społecznych.
3. Umiejętność dostrzegania problemów społecznych i krytycznej ich analizy.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Doktorant/ka:
- zna mechanizm upowszechniania wyników badań naukowych oraz jego znaczenie w pracy naukowca; dostrzega wyzwania publikowania wyników badań w tzw. otwartym dostępie (SDNS_WG05),
- potrafi napisać tekst spełniający merytoryczne i formalne wymogi publikacji naukowej i zgłosić go do druku w recenzowanym czasopiśmie naukowym wymienionym w bazie czasopism naukowych ogłaszanym przez MNiSzW, lub w monografii naukowej (SDNS_UW04),
- potrafi przygotować oraz zaprezentować publicznie wyniki swoich badań naukowych, w tym w formie utrwalonej (publikacje naukowe) (SDNS_UK02).
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
- aktywnego udziału w dyskusji na zajęciach
- czytania zalecanej literatury
- przygotowania krytycznej recenzji własnego artykułu naukowego z zastosowaniem wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach
Literatura
Literatura podstawowa:
Hartley, J., & J. Hartley. (2008). Academic Writing and Publishing. A Practical Handbook. Routledge.
B. Paltridge, & S. Starfield. (2020). Thesis and Dissertation Writing in a Second Language. A Handbook for Students and their Supervisors. Routledge.
Sword, H., E. Trofimova & M. Ballard. (2018). Frustrated academic writers, Higher Education Research & Development, 37(4), 852-867. DOI: 10.1080/07294360.2018.1441811
Sword, H. (2009). Writing higher education differently: a manifesto on style,
Studies in Higher Education, 34(3), 319-336. DOI: 10.1080/03075070802597101
Sword, H. (2016) ‘Write every day!’: a mantra dismantled, International Journal for Academic Development, 21(4), 312-322. DOI: 10.1080/1360144X.2016.1210153
Thomson, P., & B. Kamler. (2013). Writing for Peer Reviewed Journals. Strategies for getting published. Routledge.
Thomson, P., & B. Kamler. (2016). Detox Your Writing. Strategies for doctoral researchers. Routledge.
Wallwork, A., & A. Southern. (2020). 100 Tips to Avoid Mistakes in Academic Writing and Presenting. Springer Nature.
Literatura uzupełniająca:
https://patthomson.net
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: