Problemy i kwestie społeczne we współczesnej pedagogice 270-PES3-4PKSWP
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne
Rok studiów/sem. - rok IV/sem. VII
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin ćwiczeń.
Metody dydaktyczne ćwiczenia, konsultacje.
Punkty ECTS - dla przedmiotu nie przewiduje się tej punktacji.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć 44 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 30 godz., zaliczenie 1 godz. Razem: 90 godzin.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA. Absolwent potrafi:
- zaimplementować wiedzę pedagogiczną na temat problemów i kwestii społecznych(SDNS_WG05)
UMIEJĘTNOŚCI. Absolwent potrafi:
- dokonać interpretacji interpretacji wiedzy na temat interpretacji zjawisk społecznych oraz możliwości praktycznego działania (SDNS_UW02)
- wykorzystać zdobytą wiedzę do przygotowania tekstu naukowego spełniającego wymogi formalne (SDNS_UW04)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Absolwent potrafi:
- w sposób niezależny prowadzić badania naukowe poprzez umiejętne wykorzystanie wiedzy na temat problemów i kwestii społecznych (SDNS_KR01)
Kryteria oceniania
Obserwacja podczas zajęć
Aktywność
Opracowanie materiału na potrzeby autorskiego tekstu naukowego
Literatura
Beck, U. (2004). Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności. Scholar.
Bobbio, A., Arbach, K., & Redondo Illescas, S. (2020). Juvenile delinquency risk factors: Indi- vidual, social, opportunity or all of these together? International Journal of Law, Crime and Justice, 62(March), 100388. https://doi.org/10.1016/j.ijlcj.2020.100388
Bohm, R.M., & Vogel, B.L. (2011). A Primer on Crime and Delinquency Theory. Wadsworth. Brown, P. (2015). Theorising uncertainty and risk across different modernities: Considering
insights from ‘non-North-Western’ studies. Health, Risk & Society, 17(3–4), 185–195.
Giddens, A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. ‘Ja’ i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Greif, G., & Knight, C. (Eds.). (2016). Group Work with Populations At-Risk. Oxford University Press.
Maag, J.W. (2000). Managing resistance. Intervention in School & Clinic, 35(3), 131–140.
McWhirter, J.J., McWhirter, B.T., McWhirter, E.H., McWhirter, A.C., & McWhirter, R. (2016).
At-risk youth: A comprehensive response for counselors, teachers, psychologists, and human
service professionals (6th ed.). Cengage Learning.
Melosik, Z. (2013). Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności. Oficyna Wydawnicza ‘Impuls’.
Olson, K. (2015). Wounded by School: Recapturing the Joy in Learning and Standing up to Old School Culture. Teachers College Press.
Sawicki K., Dychawy-Rosner I. (eds.) (2022) Youth Work Reader. Issues and Contexts. Anam Marszałek
Siegel, L.J., & Welsh, B.C. (2011). Juvenile Delinquency. The Core (4th Edition). Wadsworth.
Witkowski, L. (2015). Versus: O dwoistości strukturalnej faz rozwoju w ekologii cyklu życia psychodynamicznego modelu Erika H. Eriksona. Oficyna Wydawnicza ‘Impuls’.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: