Praktyka zawodowa II 280-CS3-2PRA
Dyscyplina naukowa: nauki chemiczne
Poziom kształcenia: III stopień
Forma studiów: stacjonarne
Język przedmiotu: polski
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł Praktyk zawodowych
Rok studiów/semestr: II, III, IV rok/I i II semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godz.
Metody dydaktyczne: konsultacje, prace pisemne
Bilans nakładu pracy doktoranta: ogólny nakład pracy doktoranta: 25 godz. w tym: udział w wykładach: 0 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 12,5 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 2,5 godz.
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy doktoranta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 12,5 godz., nakład pracy doktoranta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 25 godz.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Doktorant potrafi wykorzystując zdobytą wiedzę inspirować i organizować rozwój innych osób (SD_UU03)
2. Doktorant potrafi opracować programy kształcenia na poziomie szkoły wyższej w zakresie swoich zainteresowań naukowych i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi (SD_UU04)
3. Doktorant jest gotów do samokrytycyzmu w pracy naukowej i dydaktycznej (SD_KK02)
4. Doktorant jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (SD_KK03)
5. Doktorant jest gotów do propagowania osiągnięć nauki poprzez ich popularyzację w kontaktach zawodowych i społecznych (SD_KO01)
6. Doktorant jest gotów do podejmowania inicjatyw służących rozwojowi idei przedsiębiorczości w pracy naukowej i dydaktycznej (SD_KO03)
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie ZAL/NZAL
Literatura
Literatura podstawowa:
Autonomia programowa uczelni ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa, 2010.
Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego (Dz.U.Nr 253, poz. 1520)
Literatura uzupełniająca:
Kruszewski K. (red.) 2005. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. PWN, Warszawa
Petty G. 2010. Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. GWP, Sopot
Rozmus A. (red.) 2013. Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: